شورای فرهنگ عمومی به دنبال اقدامات کیفی و موثر است

پورمحمدی گفت: در شورای فرهنگ عمومی به دنبال اقدامات کیفی و موثر هستیم؛ و از جمله این اقدامات می‌توان به تدوین و ابلاغ سند پیشگیری از خشونت و... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جلسه‌ راهبری شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌های آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه بر لزوم فعال شدن کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی مورد نیاز و عملیاتی شدن تصمیمات این کارگروه تاکید کرد و گفت: در شورا به دنبال اقدامات کیفی و موثر هستیم؛ و از جمله این اقدامات می‌توان به تدوین و ابلاغ سند پیشگیری از خشونت و... اشاره کرد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد داد تا کمیسیون «فِرَق و مذاهب» به کمیسیون های پیشنهادی در پیش نویس آیین نامه داخلی شورا افزوده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان در جایگاه سیاستگذاری قرار دارد؛ لازم است برای تدوین برش استانی و عملیاتی نمودن سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور اهتمام جدی داشته باشیم. 

همچنین «سیدقاسم ناظمی» اظهار داشت: جلسه حاضر به منظور اخذ رهنمودهای رئیس و نایب رئیس شورا و در جهت تهیه چارچوبی نظام مند برای راهبری شورای فرهنگ عمومی در سال 1400 تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: برای تقویت پشتوانه کارشناسی و کاربردی شدن تصمیمات و مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی، نیازمند تمهیداتی هستیم که با تأمین اعتبار مورد نیاز و با عملیاتی شدن آیین نامه داخلی قابل پیگیری و تحقق می باشد.

وی افزود: در جلسه اول شورای فرهنگ عمومی استان موضوع «تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» و «تصویب آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان» در دستور کار قرار می گیرد.

کد خبر 1057099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha