شهرستان مارگون قرمز شد

شهرستان مارگون به دلیل افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرمز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «باقر قائمی» امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) در نشست شورای سلامت شهرستان مارگون، اظهار کرد: این شهرستان از جمله مناطقی بود که در شرایط اوج شیوع کرونا به خوبی کنترل شد.

 
فرماندار شهرستان مارگون گفت: با ورود گردشگران در تعطیلات اخیر و همچنین کوچ عشایر به مناطق ییلاقی، این شهرستان از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ داد.
 
 
وی با بیان اینکه این امر ناشی از سهل انگاری و کنترل نکردن ورودی‌های شهرستان مارگون بود، ادامه داد: ورود افراد غیر بومی از استان‌های همجوار به مناطق گردشگری شهرستان مارگون یکی دیگر از مهم ترین دلایل تشدید بیماری کرونا در این شهرستان است.
 
 
قائمی یادآور شد: برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در دیگر مناطق این شهرستان باید هرچه سریع تر مصوبات ستاد کرونا به جد اجرایی شود و مردم و مسافران و حتی عشایر ملزم به رعایت محدودیت‌های کرونایی شوند. 
 
 
فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه از همه عشایر کوچرو که از این شهرستان تردد می‌کنند تست کرونا گرفته می‌شود، گفت: از تردد این افراد در شهر مارگون نیز جلوگیری می‌شود.
 
 
گفتنی است، ممنوعیت ورود گردشگران به مناطق گردشگری، خودداری از برگزاری تجمعات، برخورد با متخلفان دستورالعمل‌های کرونایی، ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی تا اطلاع ثانوی، برگزاری مراسم تشییع و تدفین با شرکت حداقل افراد، کنترل روستا‌های درگیر با بیماری کرونا و قرنیطنه افراد مبتلا از مصوبات این نشست بود.
کد خبر 1057117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha