کوره های بخار کارخانه شکر کشت و صنعت فارابی به طور کامل گازسوز شدند

ناصری از گاز سوز شدن دستگاه های کوره های بخار و حذف گازوییل برای نخستین بار در کشت و صنعت حکیم فارابی خبر داد و گفت: این طرح به همت متخصصان داخلی به اجرا درآمد و تا پایان شهریور هفت طرح نیشکر از آن بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدعلی ناصری» ظهر امروز (شنبه ۲۵ اردیبهشت) در آیین راه اندازی گاز سوز شدن کوره های بخار شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر هفت کارخانه دارد که هر کدام برای شروع کار کوره های بخار از گازوییل استفاده می کنند اما از آنجایی که گازوییل نسبت به گاز اهمیت بیشتری دارد و از نظر اقتصادی برای مملکت بیشتر مورد نیاز است ترجیح دادیم کل کوره های بخار را به گاز سوز تبدیل کنیم و از صفر تا ۱۰۰ آن با گاز کار کند. 

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: برای وارد کردن تجهیزات گازسوز با شرکت های سازنده خارجی ارتباط برقرار شد اما به دلیل شرایط تحریم و تقاضاهایی که از نظر ما قابل قبول نبود بنابراین متخصصین خود ما دست به کار شدند و با تغییرات در سیستم توانستند با حداقل هزینه این عمل گازسوز کردن کوره های بخار را انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه این کار در هفت طرح نیشکر، برای نخستین بار و به صورت پایلوت در کشت و صنعت حکیم فارابی انجام می‌شود تصریح کرد: تا پایان شهریور مابقی کشت و صنعت ها هم به این سیستم مجهز خواهند شد؛ با این کار صرفه جویی مصرف سوخت در هر کشت و صنعت سالی یک میلیارد تومان خواهد بود (غیر از تجهیزاتی که از خارج خریداری و وارد می شد) و در مجموع هفت میلیارد تومان است که با تلاش کارکنان حکیم فارابی و متخصصان داخلی محقق شد.

 

ناصری به مشکلات زیست محیطی گازوییل اشاره کرد و یاد آور شد: گازوییل دود تولید و آلایندگی ایجاد می کند که با این کار و استفاده گاز آلودگی زیست محیطی به حداقل رسیده است.

 

کد خبر 1057140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha