دانشگاه‌ها دراندیشه تربیت دانشجویان متعهد و عالم باشند

صالحی عمران با اشاره به وظیفه خطیر مسئولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان متعهد و عالم، گفت: همه ما برای اینکه فعالیت‌های دانشگاه را وسعت ببخشیم باید به تربیت دانشجویان که مهم‌ترین رسالت اولیای دانشگاه است، توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «ابراهیم صالحی عمران» عصر امروز(26اردیبهشت) در مراسم مجازی اختتامیه جشنواره رویش در دانشگاه امام محمدباقر(ع) مرکز مازندران، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از دانشگاه‌های بزرگ در کشور است که در مباحث آموزشی و فرهنگی بیش از همیشه پای کار است.

 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به وظیفه خطیر مسئولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان متعهد و عالم، افزود: همه ما برای اینکه فعالیت‌های دانشگاه را وسعت ببخشیم باید به تربیت دانشجویان که مهم‌ترین رسالت اولیای دانشگاه  است توجه کنیم، مبنای این کار استفاده از تکنولوژی و در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف تربیت است همچنین وظیفه اصلی ما توجه به وضعیت اشتغال و آینده دانشجویان است و در این راستا باید همه ابعاد را در نظر بگیریم تک بعدی عمل کردن به هیچ وجه موفق نخواهد بود.

 

صالحی عمران اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد در سایر نظام آموزشی تربیت کردن انسان است، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های این‌چنینی می‌تواند به جنبه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ... و همچنین ترغیب دانشجویان کمک می‌کند، تربیت در جنبه‌های جامعه شناختی و معرفت‌شناسی بسیار مهم‌ است.

 

وی، ادامه داد: برخورد با جهان خارج و توجه به ارزش‌های زیبایی شناختی، نگاهی است که باید به‌دنبالش باشیم، تربیت انسان‌های سالم با ابعاد و ویژگی‌های کامل می‌تواند در جامعه موثر باشد ارتباط جامعه با دانشگاه بر این اساس باید شکل بگیرد و در تعامل باشند.

کد خبر 1057171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha