در سال ۱۴۰۰ به دنبال ارتقای مهارت پژوهشی اساتید و طلاب حوزه هستیم

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: در سال ۱۴۰۰ یکی از اهداف و اولویت های ما تلاش در جهت ارتقای مهارت های پژوهشی اساتید و طلاب حوزه است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، امروز طی سخنانی در نشست خبری دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی با اشاره به این که مراسم اختتامیه این دوره، دوشنبه 27 اردیبهشت ماه در سالن مرحوم آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران(قم) برگزار می شود، اظهار داشت: از جمله اهداف مهم برگزاری این جشنواره از سال 87 تاکنون، شناسایی و حمایت از استعدادهای پژوهشی نوقلمان و طلاب جوان بوده و این که به مرور آن ها با اصول کار پژوهشی آشنا شده و مهارت هایشان در این باره ارتقا پیدا کند.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی همچنین با اشاره به برگزاری این جشنواره به همت معاونت پژوهشی حوزه های علمیه و با همکاری حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) گفت: یکی از خواسته های جدی شورای سیاست گذاری جشنواره از ابتدا این بوده که پژوهش های طلاب جوان در سراسر کشور بیش از پیش معطوف به نیازهای جامعه و نظام اسلامی باشد و این که بر اساس رویکرد آموزش پژوهش محور از این حیث شاهد تحولی در حوزه های علمیه باشیم.

وی افزود: در این راستا و برای تحقق این هدف، این جشنواره ابتدا به شکل استانی برگزار شده و سپس در سطح کشوری بر اساس ارزیابی ها، از برگزیدگان در رشته های مختلف تجلیل به عمل می آید، ضمن آن که ما به دنبال برگزاری جشنواره علامه حلی حتی در سطح مدارس علمیه نیز بوده ایم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که ارتقای سطح پژوهشی اساتید و طلاب حوزه از جمله مهم ترین اولویت های این معاونت به شمار می رود، گفت: در این راستا در سال جاری چندین دوره آموزش مهارت های پژوهش ویژه اساتید حوزه برگزار می شود و ما معتقدیم که اگر بحث مهارت های پژوهشی اساتید ارتقا یابد، خواه ناخواه بر روی طلاب و شاگردان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

وی همچنین تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه های کلیدی ما در مسیر نهادینه کردن امر مهم پژوهش در حوزه های علمیه، ایجاد کانون های پژوهش در سطح مدارس علمیه بوده تا به این وسیله دست کم در هر مدرسه ای یک کانون پژوهش داشته باشیم و قطعاً فعالیت این کانون ها در ارتقای سطح جشنواره علامه حلی بسیار مؤثر است.

کد خبر 1057174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha