مشارکت ۱۲مرکز فنی و حرفه ای با دبیرخانه سومین جشنواره رویش

نبی پور با بیان اینکه ۱۲ مرکز فنی و حرفه‌ای در استان مازندران برای برگزاری شایسته جشنواره رویش مشارکت خوبی داشتند، گفت: هزار و ۲۸۹ اثر از ۶۳۴ دانشجو، به دبیرخانه این جشنواره رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسن نبی پور» عصر امروز(26اردیبهشت) در مراسم مجازی اختتامیه جشنواره رویش در دانشگاه امام محمدباقر(ع) مرکز مازندران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، بیان کرد: آنچه که برای عناصر فرهنگی کشور اهمیت دارد گسترش کیفی فرهنگ ‌به معنای تربیت نویسنده، شاعر و هنرمند است تا بتواند هنری تولید کرده و پایگاه هنری را پیش ببرد.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران ضمن تقدیر از همکاری خوب مسئولان کشوری و استانی در فرآیند برگزاری جشنواره رویش، افزود: همه کمک کردند تا این ماشین فرهنگی به حرکت درآید که افتخاری برای ما به شمار می‌رود، ۱۲ مرکز فنی و حرفه‌ای در استان مازندران مشارکت خوبی داشتند.

 

نبی پور با اشاره به جزییات برگزاری جشنواره، یادآور شد: یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره رویش، شناسایی و معرفی توانمندی‌های ارزشمند و قابلیت‌های شاخص دانشجویان از طریق کانون‌های هنری، فرهنگی، دینی و اجتماعی است که بستر مناسبی برای احیای نیروهای بالقوه دانشجویان است.

 

وی گفت: یکی از اقدامات موثر جشنواره رویش احیای توانمندی بالقوه دانشجویان در زمینه‌های مختلف است، بعد از ابلاغ دستورالعمل برگزاری سومین جشنواره کشوری رویش و همین جشنواره در وزارت علوم اقدامات آغاز شد.

 

نبی پور ضمن تشریح اقدامات فنی مرتبط با جشنواره رویش، عنوان کرد: پس از رونمایی از جشنواره به‌صورت وبیناری، رونمایی از پوستر، تفاهم نامه‌ها و ... انجام شد، افتتاحیه جشنواره در سطح کشور برگزار شد، پس از آن با استفاده از ظرفیت کارشناسان به تبیین شیوه‌نامه اجرایی جشنواره پرداختیم.

 

وی یادآور شد: با تشکیل کمیته اجرایی متشکل از اعضای هیات علمی و غیرعلمی، در مسیر فرآیند اجرایی جشنواره کار آغاز شد، اعلام فراخوان جهت سنجش کمی و کیفی آثار دانشجویان در شرایط کرونایی را داشتیم، در هر بخش پوستر تخصصی طراحی و منتشر شد.

 

نبی پور تصریح کرد: ارتباط مدیران گروه با دانشجویان، برگزاری کارگاه مجازی توانمندسازی جهت تولید محتوای الکترونیکی با نرم‌افزار کمتازیا، درج اخبار مهم جشنواره در خبرگزاری‌های مختلف از اقدامات دیگر بوده است.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران اعلام کرد: تعداد آثار ارسالی دانشجویان به جشنواره رویش قبل از پایش هزار و ۷۰۳ اثر و پس از آن به هزار و ۲۸۹ مورد رسید که از ۶۳۴ دانشجو، ۴۸۸ نفر دختر مابقی پسر، با استفاده از ظرفیت ۲۸ داور متخصص و صاحب سبک در هر بخش تخصصی از سه داور استفاده شد، استان مازندران در بخش ارسال اثر رتبه اول را کسب کرد.

کد خبر 1057180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha