بستری ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران/تزریق واکسن کرونا برای ۷۵ ساله‌ها در هفته جاری

موسوی گفت: هم اکنون ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۱۵۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۴۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی با بیان اینکه روند بیماری رو به کاهش است و میزان بستری و میزان ورودی بیماران به یک سوم میزان پیک کاهش یافته است، افزود: با توجه به گرمای هوا، بسته شدن پنجره‌ها امکان انتقال ویروس را بالا می‌رود و افراد باید از هر گونه تجمع خودداری کنند.

 

وی با اعلام اینکه با توجه به پایان ماه مبارک رمضان جنب و جوش و رفت و آمد افراد نیز افزایش می‌یابد، ادامه داد: شروع فصل کشاورزی و اجتماع کارگر‌ها در زمین‌های باغی و کشاورزی خطر آفرین است و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا برای سن ۷۵ سال به بالا احتمالا از این هفته شروع می‌شود، گفت: در مازندران ۱۲۰ هزار واکسن دوز تزریق شد که برخی از این واکسن برای دوز دوم افراد بوده است.

 

موسوی افزود: تزریق واکسن کرونا برای ۸۰ سال به بالا در مازندران انجام شد و افراد جا مانده در این گروه سنی نیز به زودی واکسینه می‌شوند.

کد خبر 1057182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha