فعالیت های فرهنگی دانشجویان نقش اکسیژن را در حوزه تعلیم و تربیت بازی می کنند

غفاری با بیان اینکه کرونا موجب شده اهمیت و جایگاه فعالیت فرهنگی دانشجویان احساس شود، گفت: فعالیت های فرهنگی دانشجویان نقش اکسیژن را در حوزه تعلیم و تربیت بازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «غلامرضاغفاری» عصر امروز(26اردیبهشت) در مراسم مجازی اختتامیه جشنواره رویش در دانشگاه امام محمدباقر(ع) مرکز مازندران، بیان کرد: بی گمان دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور و یکی از ظرفیت‌های ویژه برای رشد، توسعه و پیشرفت کشورمان است، نقشی که این دانشگاه برعهده دارد این است که پا به پای رشد علمی در حوزه‌های بالینی جامعه حرکت می‌کند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همه می دانیم که در کنار همه فعالیت‌های علمی و آموزشی صورت گرفته که جایگاه ممتاز خودش را دارد، مهم این است که در کنار این فعالیت ها نیازمند به انجام کنش‌ها و فعالیت‌های دیگری هستیم که نقشی تکمیل‌کننده داشته و به جامعه رونق بیشتری می‌بخشد.

 

غفاری تصریح کرد: قبل از دوره شیوع کرونا شاید نسبت به فعالیت و نقشی که فعالیت‌های دانشگاه‌ها دارند تا این اندازه آگاهی وجود نداشت، بر این باوریم که فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان نقش اکسیژن را برای فعالیت‌های علمی و اجتماعی دانشگاه دارد.

 

وی تاکید کرد: تالارهای بی‌رونق و کم رونق و فضاهای معلق و تعطیل شده دانشگاه را نگاه می‌کنیم که چطور به‌خاطر عدم حضور دانشجویان نه تنها در فعالیت‌های آموزشی بلکه به‌عنوان کنشگران فرهنگی و اجتماعی به این فضا روح و جان می‌بخشید، به این حال و روز افتاده، دعا می‌کنیم هر چه زودتر شاهد حضور دوباره دانشجویان باشیم.

 

غفاری اضافه کرد: فعالیت و کنشگری فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در برخی موارد بیشتر از مباحث دیگر است، از این رو انجام فعالیت آزادانه یک انتخاب است که شور و هیجانی به دانشجو و فضای دانشگاه‌ها می‌بخشد، همچنین برای میل به توسعه و پیشرفت بالنده و پایدار نیاز داریم که تصویری از داشته‌ها را با خودمان داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانشگاهی هستند که صرفا محدود به فضای دانشگاه نیستند و در فرآیندهای مختلف اثرگذاری خواهند داشت، در این زمانه‌ای که آن را به‌عنوان دگرگونی می‌شناسیم باید بدانیم که اتفاقات نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش عالمانه هستند.

 

غفاری ادامه داد: وقتی دانشجویان در قالب تشکل‌ها به‌ویژه در قالب کانون‌های فرهنگی و اجتماعی از خودشان عزم و اراده نشان می‌دهند یک تعهد نو و جدیدی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی در وجودشان به‌وجود آمده و خود مدیر و مدبر می‌شوند و تضمین می کنند که چگونه کانون و مجموعه خودشان را اداره کرده و چگونه ارتباط برقرار کنند که این‌ها خود دستاورد است.

 

وی، اذعان کرد: امروزه اگر از برنامه‌ درسی پنهان در کنار برنامه‌های درسی آشکار صحبت به میان می‌آید بخش عمده‌ای از آن در قالب این جنس از فعالیت‌ها خود را نشان می‌دهد، امروزه جوامع براساس دستاوردی که دارند ترغیب می‌شوند، عصر عصر دستاورد در مقیاس فردی و جمعی است.

 

غفاری اضافه کرد: دانشجویانی که در مجموعه تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی کنشگر هستند از قابلیت و توانمندی بیشتری نسبت با سایر دانشجویان برخوردار هستند و اثرگذاری بیشتری و هنرنمایی زیادی را از خودشان به جای می‌گذارند.

کد خبر 1057183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha