اجرای طرح «باغچه های سلامت خانگی» در روستاهای بشرویه

سرچاهی در خصوص اجرای طرح «باغچه های سلامت خانگی» در روستاهای بشرویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این طرح در مساحتی بالغ بر ۱۰۰ مترمربع اجرا شده است و ۱۷۰ نفر از زنان روستایی از آموزش های این طرح بهره برده اند.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: طرح باغچه ای سلامت خانگی در سال 1399 با هدف تولید و مصرف محصولاتی سالم در تعدادی از روستاهای شهرستان بشرویه به اجرا در آمده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در ادامه بیان کرد: سال گذشته 150 نفر از زنان روستایی در راستای اجرای طرح باغچه های سلامت خانگی آموزش های لازم را دیدند و اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال درآمدزایی داشتند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح باغچه های سلامت خانگی در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون این طرح در مساحتی بالغ بر 100 مترمربع اجرا شده است و 170 نفر از زنان روستایی از آموزش های این طرح بهره برده اند.

 

سرچاهی ادامه داد: محصولات تولیدی این باغچه ها شامل انواع سبزیجات و صیفی جات است که روانه بازارهای فروش می شوند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در پایان با بیان اینکه اجرای این طرح باعث افزایش میزان اشتغال در روستاها می شود، افزود: با توجه به وجود منابع پایه از جمله خاک مناسب شاهد افزایش میزان استقبال زنان روستایی این شهرستان از اجرای این طرح هستیم.

کد خبر 1057241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha