اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی دانشکده مذاهب اسلامی تامین می شود

استاندار خراسان شمالی گفت: نگرانی در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی و ایجاد دانشکده مذاهب اسلامی در این استان وجود ندارد و در این زمینه پیگیر جذب اعتبار ملی هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی امروز دوشنبه در نشست راه اندازی دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد اظهار داشت: مهرماه امسال ۱۲۰ دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشکده جذب می شوند که شامل ۹۰ دادنشجوی کارشناسی و ۳۰ دانشجوی کارشناسی ارشد است.

 

وی گفت: نگرانی در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی و ایجاد دانشکده مذاهب اسلامی در این استان وجود ندارد و در این زمینه پیگیر جذب اعتبار ملی هم هستیم.

 

«علی بیگ زاده» معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم از پیگیری بررای تامین سه هکتار زمین خبر داد و گفت: این زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی استان برای ساخت ساختمان دانشکده مذاهب اسلامی بجنورد در اختیار قرار می گیرد.

 

وی افزود: این دانشکده در چهار رشته شامل دو رشته مقطع کارشناسی و  دو رشته در کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

 

بیگ زاده بیان کرد: هدف از راه اندازی این دانشکده، پرورش نسلی از علما و دانشمندان و محققان مسلمان است تا بتوان زمینه وحدت و اتحاد را بیش از پیش فراهم کرد. 



حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: ۱۶ مرکز حوزه علمیه اهل شیعه و تعداد متعدد مرکز حوزه علمیه اهل سنت در استان دایر است، البته دانشکده  مذاهب اسلامی، اقدامی متفاوت از حوزه علمیه و دانشگاه ها است.

 

وی اظهارداشت: کسب دانش دانشجویان شیعه و اهل سنت در کنار هم سبب وحدت میان مسلمانان است.

 

امام جمعه بجنورد گفت: دشمن تلاش دارد مسلمانان دچار تفرقه شوند و میان مسلمانان جنگ نیابتی راه انداخته است، از این رو ایجاد این دانشکده می تواند وحدت را افزایش دهد.

 


 

کد خبر 1057299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha