خسارت زلزله به ۳۵ واحد مسکونی در روستاهای خراسان شمالی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: زلزله امروز به ۳۵ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گرمه خسارت وارد کرده که البته بررسی ها هنوز ادامه دارد.

«جواد نظری» مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به خسارت زلزله به ۳۵ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گرمه، اظهارداشت: خسارت به این واحدهای مسکونی زیاد بوده و اکنون غیرقابل سکونت است.

 

«ابوالفضل محبان» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی هم از برپایی ۱۵۰ چادر امدادی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این چادرها برای اسکان موقت افراد خسارت دیده در سنخواست جاجرم برپا شده است.

 

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ تخته موکت، ۲۴۰ تخته پتو و دوهزار  قوطی کنسروجات در این مناطق توزیع شده ست.

 

محبان تصریح کرد: با نانوایی های شهرستان های گرمه و جاجرم هماهنگ شده تا نان مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده  تامین شود.

 

وی افزود: بیشترین خسارت زلزله به هشت روستا شامل بالادست، قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما از توابع شهرستان گرمه گزارش شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد:  تاکنون ۵۰ واحد مسکونی در دهستان بالادست و ۳۵ واحد مسکونی در روستای شورک دچار خسارت شده است.

 

وی گفت: زلزله امروز، ۱۴ نفر مصدوم داشته است.

 

گفتنی است؛ زمین لرزه ای به قدرت ۵.۵ و ۵.۴ شهرستان های جاجرم و گرمه را ساعت سه و ۳۴ دقیقه و  پنج و ۲۴ دقیقه لرزاند که این زمین لرزه ها در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان هم احساس شد.

 

تاکنون بیش از ۱۵۰ دامداری تخریب و ترک برداشته و تعداد ۱۰ رأس گوسفند تلف شده که بیشترین خسارت در روستاهای عمارت و قرجه رباط شوقان بوده است.

 

 

 

کد خبر 1057317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha