آیین گرامیداشت حکیم   فردوسی در باشت برگزار شد

رئیس ارشاد اسلامی باشت از برگزاری آیین گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت)، «سید علی حسینی» با اعلام خبر برگزاری آیین گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در باشت گفت: این برنامه به منظور پاسداشت بزرگ مردی از خطه طوس که توانست در کوششی سی ساله و با وقف دارایی ها و سرمایه جوانی اش، زبان و ادبیات پارسی را جانی تازه ببخشد، برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باشت، تصریح کرد: اجرای زیبای نقالان و خوانش سراسر مهر و حماسه شاهنامه خوانان این شهرستان در نوع خود بی نظیر و قابل ستایش است. 

 

وی افزود: در حاشیه این برنامه، نمایشگاه خوشنویسی «صادق شیخ ممو» رئیس انجمن خوشنویسان باشت با موضوع «خرد و فرهنگ در شاهنامه» به نمایش گذاشته شد.

 

در ادامه معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: زبان مانند فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و فردوسی با شناسایی دغدغه فرهنگی و اجتماعی زمانه اش بر آن شد تا با به نظم درآوردن داستانهای حماسی به جا مانده از پیشینیان از زبان و هویت ملی پاسداری کند. 
 
«رضا خردمند» با انتقاد از شیوه آموزش زبان فارسی در خانواده های لر زبان هم استانی، بیان کرد: در سراسر دنیا، زبان مادری از جایگاه و احترام بالایی برخوردار است و ضروری است که با برنامه ریزی های مناسب، روحیه خودباوری و خود شناسی فرزندانمان را نسبت به حفظ زبان لری، تشویق کنیم.
 
گفتنی است؛ این برنامه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت انجمن های شاهنامه شناسی و خوش نویسان ایران شعبه باشت، نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان باشت، دفتر حوزه هنری شهرستان در باشت و با شرکت ۴۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.
 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1057418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha