روند بستری بیماران کرونایی در استان زنجان کاهشی است

قزلباش با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مراجعات سرپایی نسبت به هفته گذشته گفت: روند بستری بیماران کرونایی در استان زنجان کاهشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اظهار کرد: روند بستری بیماران کرونایی در استان زنجان کاهشی است.

 

پرویز قزلباش با اشاره به کاهش 30 درصدی مراجعات سرپایی نسبت به هفته گذشته، خاطرنشان کرد: امروز در استان به زیر 400 نفر بستری رسیده‌ایم .

 

وی با بیان اینکه 61 نفر در شب گذشته در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: اشغال 400 تخت توسط بیماران کرونایی کم نیست و مشکلاتی را به وجود می‌آورد که قابل توجه است که امیدواریم با ادامه روند با کاهش تعداد بیماران مواجه شویم.

 

این مقام مسئول به آغاز واکسیناسیون افراد بالای 75 سال گفت: در استان زنجان حدود 14 هزار نفر در این رده سنی قرار دارند در سالمندان بالای 80 ساله نیز 66 درصد تحت پوشش بودند که واکسیناسیون انجام شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: 30 درصد باقی مانده افراد بالای 80 سال در روزهای آینده می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

وی در خصوص امتحانات پایه نهم و دوازدهم که به صورت حضوری است گفت: تدابیر خوبی از سوی آموزش و پرورش استان زنجان انجام شده است و دانش‌آموزان می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: از جمعیت 18هزار نفری سالمندان بالای 80 سال حدود 12 هزار نفر واکسن خود را دریافت کرده‌اند و مابقی به دلایل مختلف مراجعه نکرده‌اند که پیشنهاد می‌کنیم حتما برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1057477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha