آمادگی افزایش شعب اخذ رای در خراسان جنوبی

ملانوری گفت: پیشنهاد افزایش شعب اخذ رای در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرایط کرونایی به ستاد انتخابات کشور ارائه شده و درصورت موافقت ستاد، آمادگی لازم برای تجهیز این شعب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۲۷ اردیبهشت) در دیدار با وزیر کشور، بر صیانت از آرای مردم، به عنوان تکلیفی شرعی تأکید شد.

 

وی از ظرفیت مرز گفت و خاطرنشان کرد: در راستای حفظ ایمنی مرز، ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان اقدامات قابل توجهی در راستای اشتغالزایی در مناطق مرزی در حال انجام  است.

 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری با نهادهای انقلابی و حمایتی به منظور محرومیت زدایی از چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان در همین زمینه انجام شده است.

 

ملانوری با تأکید بر تعامل دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی در اجرای مفاد این تفاهم نامه ها تصریح کرد: با گذشت حدود دو سال از عملیاتی شدن این تفاهم نامه ها، اتفاقات در خور توجهی در حوزه های عمرانی، اشتغال، معیشت و... در شهرستان های مرزی رقم خورده است.

 

وی، امنیت خراسان جنوبی را مثال زدنی خواند و گفت: با وجود مرز مشترک بسیار طولانی با کشور افغانستان، خراسان جنوبی جزو امن ترین استان های کشور است.

 

به گفته وی؛ برای حفظ و نگهداشت این امنیت و ارتقای آن از هیچ تلاشی در استان فروگذار نکرده ایم.

 

استاندار خراسان جنوبی از خشکسالی به عنوان معضلی بزرگ یاد کرد و گفت: خشکسالی های پی در پی در سنوات گذشته و بارندگی های بسیار اندک سال زراعی جاری، شرایط سختی برای استان رقم زده است.

 

ملانوری متذکر شد: در شرایط موجود که برای برون رفت از این معضل، بهترین راهکار مدیریت منابع آبی است، قرارگاه آب را در استان فعال کرده ایم.

 

وی ادامه داد: حفظ منابع موجود، کاهش میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی با ارائه برنامه هایی همچون توسعه سیستم های آبیاری نوین و کشت های مکانیزه، هوشمندسازی چاه های کشاورزی و... از جمله برنامه هایی است که در قرارگاه آب دنبال می شود.

 

به گفته وی؛ با عنایت به احتمال بروز مشکل در بحث تأمین آب مناطق روستایی و عشایری در پی کاهش سطح سفره های زیرزمینی، این قرارگاه برای آبرسانی سیار برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

 

استاندار از همراهی اصناف و بازاریان با مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا تشکر کرد و گفت: همراهی اقشار و گروه های مختلف مردمی به ویژه اصناف و بازاریان سبب شد، پیک چهارم بیماری هم سیر نزولی پیدا کند.

 

ملانوری افزود: با عنایت به تبعاتی که کرونا برای واحدهای صنفی به همراه داشت، برای کاهش سطح آسیب ها تصمیماتی در مجموعه استان اتخاذ شد که توانست بخشی از مشکلات را مرتفع سازد.

 

وی از موفقیت طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و مدیریت بیماری کرونا در استان نیز گفت. 

 

استاندار خراسان جنوبی انتخابات را مهمترین برنامه پیش روی استان خواند و گفت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخاباتی در کمال امنیت و سلامت در استان صورت گرفته است.

 

ملانوری به افزایش تعداد شعب اخذ رأی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد افزایش شعب در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی شرایط کرونایی به ستاد انتخابات کشور ارائه شده و درصورت موافقت ستاد، آمادگی لازم برای تجهیز این شعب وجود دارد.

 

وی از مشارکت مطلوب مردم خراسان جنوبی در دوره های گذشته انتخابات گفت و تصریح کرد: مردم ولایتمدار استان، امسال هم با حضور حداکثری در انتخابات، حماسه ای دیگر خلق خواهند کرد.

 

وزیر کشور نیز در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه مسایل استان، از انتخابات به عنوان موضوعی مهم در کشور یاد کرد.

 

دکتر رحمانی فضلی با تأکید بر صیانت از آرای مردم،برنامه ریزی برای مشارکت حداکثری در انتخابات  را ضروری خواند.

 

 

 

کد خبر 1057506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha