روابط عمومی ها در انعکاس اخبار سازمان ها نقش ویژه ای دارند

توکلیان گفت: نقش روابط عمومی در سازمانها بسیار پر اهمیت است و یک خبرنگار برای ارائه خبرهایی با ساختار مناسب نباید به مطالب ساندویچی بسنده کنند بلکه باید دایره اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « مهدی توکلیان » در نشست کتابخوان «هنر هشتم به روایت کتاب» با تأکید بر اینکه هر کتابدار یک رسانه است، گفت: اعتقاد قلبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور این است که برای دیده شدن و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش روابط عمومی در حوزه فعالیت کتابدار یک اصل لاینفک است.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با معرفی کتاب «نقطه» اثر حسین انتظامی، افزود: از لحاظ بصری در جلد کتاب با گرافیک نقطه مواجه می شوید که در وهله اول این تصور برای بیننده بوجود می آید که موضوع کتاب در حوزه گرافیک است ، در صورتی که جلد کتاب در واقع نشان از تاکید بر نقش روزنامه نگاری دارد به عبارتی این مسأله را بیان می کند که نقش روزنامه نگار مانند نقش کلیدی نقطه در جملات است.

 

وی ضمن یادبود شهدای رسانه بخصوص شهید صارمی، گفت: کتاب «نقطه» مجموعه ای از تجربیات عملی و مدیریت رسانه های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که به نوعی مزیت اصلی آن محسوب می شود که این تجربیات صرفا تئوری و دانشگاهی نیستند و خبرنگاران و کارکنان حوزه روابط عمومی می توانند از این کتاب برای بهینه سازی روند فعالیتهای خود استفاده کنند.

 

توکلیان با اشاره به چاپ دوم کتاب گفت: مجموعه مقالاتی در ویرایش جدید کتاب اضافه شده است که به جای چاپ جداگانه ترجیح نویسنده بر کامل کردن نسخه اصلی کتاب بوده است. مباحث مهم کتاب شامل 13 پیشنهاد خاص در ساختار خبرنگاری، جامعه امروزی و اهمیت آنها، تفاوت فضای سایبری و آنلاین در سانه ها و نواقص موجود در ساختار رسانه ها است.

 

وی نقش روابط عمومی در سازمانها را بسیار پر اهمیت خواند و گفت: یک خبرنگار برای ارائه خبرهایی با ساختار مناسب نباید به مطالب ساندویچی بسنده کنند بلکه باید دایره اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارد.

 

توکلیان با اشاره به انتخاب نام «هنر هشتم» برای برنامه و تداعی اهمیت و نقش روابط عمومی در سازمانها، افزود: با توجه به روند نقش و جایگاه تکنولوژی و فضای مجازی در جامعه امروز باید در کنار هنر تبلیغات، تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی را جز کارهای اصلی روابط عمومی دانست.

 

کد خبر 1057527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha