زندان مریوان نیازمند توسعه فضای آموزشی و اشتغالزایی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: اجرای برنامه‌های بازپروری نیازمند امکانات و فضای مناسب بوده که در حال حاضر زندان مریوان از این لحاظ در مضیقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان در سفر به شهرستان مریوان در جلسه شورای تامین این شهرستان حضور یافت و اظهار کرد: اجرای برنامه‌های بازپروری نیازمند امکانات و فضای مناسب است که در حال حاضر زندان مریوان از این لحاظ در مضیقه بوده و نیازمند توجه جدی به توسعه فضاهای آموزشی و اشتغالزایی است.

 

وی خواستار تامین زمین مناسب و توسعه فضای زندان به نسبت سرانه جمعیت کیفری زندان شد.


 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان بر لزوم انتقال و احداث زندان جدید مریوان و توجه به حقوق شهروندی زندانیان تا فضای فیزیکی موجود تاکید کرد و افزود: زندان مریوان مناسب جمعیت کیفری این مجموعه نیست و لازم است به توسعه و یا احداث زندان با اختصاص زمین مناسب برای این مهم توجه شود.

 

 وی بیان کرد: هدف از زندانی شدن افراد بزهکار  نگهداری آنها و صرفا تحمل حبس نیست بلکه ایجاد تحول و اصلاح ساختاری در شخصیت بخطا رفته مددجویان است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان در ادامه این سفر با همراهی رئیس دادگستری و مدیرکل زندان‌های کردستان از زندان مریوان سرکشی و با زندانیان بصورت چهره به جهره دیدار و گفتگو کرد.

 

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این بازدید از اجرای برنامه‌های اشتغال و توجه به حرفه‌آموزی را در راستای تحقق اصلاح و بازپروری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر مددجویان در زندان مریوان، اظهار رضایت و خشنودی کرد و گفت: علیرغم امکانات و کمبود فضای کافی اقدامات قابل تحسینی در زندان انجام شده است.

 

مراد فتحی گفت: فضای فیزیکی موجود، مناسب جمعیت کیفری این مجموعه نیست و لازم است توجه جدی به توسعه و یا احداث زندان با اختصاص زمین مناسب برای این مهم شود.

کد خبر 1057562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha