برگزاری گردهمایی بین المللی  بقیع حرم اهل بیت و اصحاب پیامبراکرم (ص) در قم

گردهمایی بقیع حرم اهل بیت(ع) و اصحاب پیامبراکرم(ص) با حضور نماینده محترم ولی فقیه و اندیشمندان حوزه و دانشگاه جهان اسلام، از مذاهب مختلف اسلامی ،به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، گردهمایی بقیع حرم  اهل بیت(ع) و اصحاب پیامبراکرم(ص) با حضور نماینده محترم ولی فقیه و اندیشمندان حوزه و دانشگاه  جهان اسلام، از مذاهب مختلف اسلامی ، با رونمایی پنج اثر جدید درباره بقیع ، و رونمایی از جدیدترین ماکت بقیع به صورت حضوری و مجازی برگزار  خواهد شد.

 

در این جلسه که در روز (چهارشنبه  ۲۹اردیبهشت) هم‌زمان با هشتم شوال 1442 ، به صورت مجازی و حضوری  (با تعداد محدود) برگزاری خواهد شد،  عضو جامعه مدرسین و   استادبرجسته  حوزه علمیه قم  آیت الله قائنی  و نیز استاد حقوق دانشگاه رضوی دکتر سیدمحسن قائمی  به ارائه پژوهش های خود در حوزه فقه  بقیع و حقوق بین المللی زیارت بقیع خواهند پرداخت . اساتید و شخصیت های برجسته ای نیز از خارج کشور به صورت مجازی در این جلسه مشارکت خواهند کرد.

 

در این گردهمایی علاوه بر رونمایی از آثار جدیدی چون اولین کتاب  تحلیل  اجتماعی شعائر زیارت بقیع به قلم دکتر زهراسادات کشاورز  ؛ کتاب اسناد انتقال ضریح ائمه بقیع (ع)؛ دومین مجموعه اسناد بقیع به کوشش علی احمدی وکتاب مشروح مذاکرات  مجلسین درباره واقعه تخریب بقیع به کوشش رضا تقی زاده نائینی؛  آثار بقیعی تولید شده در  سال گذشته، به حاضران جلسه اهدا خواهد شد.

 

این گردهمایی از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت،واقع در خيابان ۷۵ متری عمار یاسر، خیابان شهید آیت الّله قدوسی،  برگزار می شود.

 

لینک حضور مجازی و پخش زنده:

 https://instagram.com/baqi.ir/

/ Revaghemighat.Tv(باترافیک رایگان)

aparat.com/hzrc/live

کد خبر 1057567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha