از طبخ و توزیع غذای گرم بین محرومان تا آموزش مجازی قرآن به ۱۷ هزار نفر

بچه‌های کانون فرهنگی هنری «رافت» با حضور در فضای مجازی، اجرای چندی مرحله‌ای رزمایش مواسات، تدارک فعالیت‌های ورزشی و سرگرمی و ... توانست در طرح ملی «ایران قوی» بیش از ۱۳ هزار امتیاز کسب کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری رافت مسجد مصلي امام رضا(ع) شوقان شهرستان جاجرم یکی از کانون فرهنگی هنری فعال استان خراسان شمالی است که در طرح ملی ایران قوی موفق به کسب امتیاز 13208 شد. این کانون فرهنگی هنری با همکاری آموزش و پرورش، کانال ارتباطی در نرم افزار شاد راه اندازی کرده و فعالیت های این کانون را در بستر فضای مجازی منعکس می کند.

 

«هاجرالسادات هاشمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون رافت مصلی امام رضا(ع) اظهار کرد: برنامه های کانون های مساجد با رویکرد تبیین طرح ملی «ایران قوی»، معرفی و اجرای طرح «شنبه های کتاب»، جشنوراه ملی «روح مقاومت» و معرفی شهدای دانش آموز، اجرای طرح تلاوت نور، تفسیر و آموزش قرآن، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی و فراخوان جشنواره ها، کارگاه آموزشي تربيت مربي سبک زندگی و سه شنبه هاي تکريم اجرا می شود.

 

برگزاری جشنواره کودکانه فهما، اردوی ورزشي ويژه دختران، تجديد ميثاق با رهبري، مسابقات نقاشی، نکات تربیتی و اخلاقی، خلاقیت و احکام، انیمیشن، برنامه های هنری و فرهنگی شامل شعرخوانی، قصه خوانی و داستان و معرفی الگوی برتر را می توان بخش دیگری از برنامه های کانون رافت مصلی امام رضا(ع) معرفی کرد.

 

یکی دیگر از رویکردها و برنامه های مورد توجه کانون رافت مصلی امام رضا(ع) کمک رسانی به محرومان و نیازمندان بویژه پس از شیوع بیماری کرونا است، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری «رافت» از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون 200 بسته معیشتی در چندین مرحله و بیش از سه هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است و طبخ غذای گرم در مناسبت ها همچنان استمرار دارد. علاوه بر آن 40 کارت هدیه به مناسبت عیدغدیر خم به محرومین اهدا شد.

 

همچنین تعداد 200 بسته گوشت نذری با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) به دست خانواده های نیازمند شناسایی شده، رسید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت مصلی امام رضا(ع) به کمک رسانی این کانون به دانش آموزان هم اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی  قریب هشت میلیون تومان لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند خریداری شد.

 

کانون رافت مصلی امام رضا(ع) در بحث کارآفرینی و اشتغال جوانان و بانوان سرپرست خانوار نیز ورود دارد به گونه ای که به گفته هاشمی با برگزاری دوره های بافندگی، قالیبافی و مکانیک توانسته برای تعدادی از جوانان شغل ایجاد کند و پس از شیوع بیماری کرونا نیز با راه اندازی کارگاه تولید ماسک برای بانوان سرپرست خانوار اشتغال‌زایی داشته باشد.

 

بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری دوره های آموزشی برای کلیه مقاطع سنی یکی دیگر از رویکردهای کانون رافت است که می توان به آن اشاره کرد. مدیر کانون فرهنگی هنری رافت مصلی امام رضا(ع) در همین زمینه گفت: با راه اندازی کانال و عضویت 17 هزار نفر برنامه های قرآنی برای مخاطبان اجرا می کنیم.

 

معرفی الگوهای برتر، آشنایی با پیامبران و ائمه اطهار(ع)، اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی، آشنا کردن بچه های مسجد با سیره شهدا و ابعاد مسئله مهدویت و انتظار، برگزاری مسابقات فرهنگی و بارگذاری محتوای دینی در کانال کانون بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است.

 

 

کد خبر 1057597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha