۲۹ زندانی جرایم غیرعمد خراسان جنوبی در ماه رمضان آزاد شدند

روشان گفت: ۲۹ زندانی جرائم غیرعمد تا پایان ماه مبارک رمضان با همت ستاد دیه از زندان‌های این استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند

«غلامرضا روشان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه مبارک رمضان ۲۹ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد سه زندانی مالی، ۲۴ نفر مهریه و بقیه مربوط به نفقه بوده است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین زندانیان آزاد شده مربوط به قاین با ۱۰ نفر بوده است، تصریح کرد: همچنین هشت نفر از زندان بیرجند، پنج نفر از زندان فردوس، سه نفر از زندان طبس و سه از زندان نهبندان آزاد شدند.

 

روشان ادامه داد: کل بدهی این زندانیان بیش از ۲۷۹ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال بوده که با همت ستاد دیه بیش از ۴۱ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: نقدینگی محکومین برای آزادی ۸۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود که با افزوده شدن کمک‌های ستاد دیه، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) این تعداد از آزادی مددجویان محقق شد.

 

وی افزود: برای تحقق این آزادی از تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بانک‌های ملت، صادرات و تجارت استفاده شده است.

 

روشان با بیان اینکه ۵۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های خراسان جنوبی به سر می‌برند، گفت: از این تعداد ۲۹ نفر بدهکار مالی، ۲۳ نفر مهریه و ۲ نفر دیه است.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۱۶ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان مورد نیاز است، عنوان کرد: کمک خیران، بخشش شکات و همراهی دستگاه‌های زیربط می‌تواند تعداد زیادی از این زندانیان را به آغوش گرم خانواده برگرداند.

 

کد خبر 1057617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha