مطالعه طرح های آبخیزداری خراسان جنوبی نیازمند اعتبار ویژه است

نصرآبادی گفت: خراسان جنوبی بیش از هفت و نیم میلیون هکتار حوزه آبخیز دارد که از این میزان تاکنون به دلیل کمبود اعتبار، مطالعات تنها یک میلیون و ۷۸۰ هزار هکتار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (28 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود اعتبارات برای مطالعات حوزه آبخیزداری اظهار کرد: برای اجرای سازه های آبخیزداری نیازمند مطالعات کافی در منطقه آبخیز هستیم ولی اعتبار کافی نداریم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالعات آبخیزداری به منظور مدیریت جامع در مدیریت منابع طبیعی و سازگاری با پدیده های طبیعی الزامی است، افزود: سیلاب در طی چند دهه اخیر خسارت های چشمگیری در استان داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی بیش از 15 میلیون هکتار مساحت دارد، گفت: بیش از هفت ونیم میلیون هکتار شامل حوزه های آبخیز است که تاکنون از این مساحت در 915 هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای سازه های آبخیزداری نیازمند مطالعه هستیم، ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبار در این زمینه تاکنون تنها در یک میلیون و 780 هزار هکتار مطالعات مورد نیاز انجام شده است.

 

وی گفت: در سال 98، از محل اعتبارات توسعه ملی در مجموع 28 مطالعه تفصیلی اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح 473 هکتار از حوزه های آبخیز و سه مورد مطالعات اثر بخشی اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح 17 هزار هکتار انجام و بخشی دیگر در حال انجام است و علاوه بر این، دو مورد مطالعه تدوین برنامه ی راهبردی طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در حال اجرا است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعتبار کل این طرح ها را 42 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر این موارد، از محل اعتبارات استانی در سطح هشت حوزه از حوزه های آبخیز استان به مساحت کل 44 هزار هکتار مطالعات تفصیلی اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار سه میلیارد ریال در حال انجام است.

کد خبر 1057651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha