۳۰ کیلومتر فیبر نوری شهری در کردستان انجام شد

آزاد حکمت گفت: تاکنون ۳۰کیلومتر فیبر نوری شهری در استان کردستان با ۳۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در جمع اصحاب رسانه کردستان اعلام کرد: در زمینه شبکه فیبر نوری شهری ۳۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و براین اساس ۳۰ کیلومتر فیبر نوری شهری در استان راه‌اندازی شد.

 

وی با اشاره به اجرای ۴ کیلومتر فیبرنوری بین شهری افزود: ۲۲۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی نیز با ۱۲۴ میلیارد ریال اعتبار در استان انجام شد.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان خاطر نشان کرد: ۱۶۸ مورد توسعه پهنای باند شبکه دیتا CWDM در استان نصب شده است.

 

حکمت با بیان اینکه در سیستم‌های مخابراتی ۱۰۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است، بیان کرد: ۲۷ هزار و ۶۵۲ شماره در نقاط شهری و روستایی در استان فراهم شده و ۶۷ مرکز جدید روستایی در استان بروزرسانی شدند.

 

وی به اقدامات حوزه دیتا پرداخت و گفت: ۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه دیتا در سطح استان انجام گرفته و از سی گیگ به ۵۰ گیگابایت افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه محدودیتی برای افزایش پهنای باند نداریم، گفت: ظرفیت پهنای باند استان تا ده برابر افزایش داشته است.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: شرایط کرونا باعث شده نیازمندی‌های مردم وارد دیجیتال شوند و براین اساس مخابرات کردستان در ۵۴۴ روستای استان اقدام به راه‌اندازی adsl کرده و از سال 99 حدود 39 روستای استان به Adsl تجهیز شدند.

 

حکمت از ارتقای 136 سایت روستایی و بین شهری و جاده‌ای خبر داد و گفت: ۱۴۸ سایت تکنولوژی فورجی در نقاط شهری استان افزایش داشته است تا مردم از کیفیت و سرعت اینترنت برخوردار شوند.

 

وی از افزایش ۱۲ درصدی مشترکان تلفن همراه، افزایش شش درصدی دکل‌های مخابراتی، ارتقای ۲۶ درصدی تکنولوژی در سال ۹۹ خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ شماره‌های تلفن ثابت در استان به تعداد ۱۵۳۵۷ شماره افزایش یافت.

 

وی به افزایش مشترکان جدید Adsl در استان اشاره کرد و گفت: ۳۲ هزار و ۲۷۲ مشترک جدید ADSL در استان افزایش یافته است.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: در حوزه vdsl نیز حدود ۴۶۸ مشترک جدید  و در حوزه FTTH نیز دو هزار و ۹۹ مشترک افزایش یافته است.

 

حکمت رشد ۱۶۴ درصدی ظرفیت پهنای باند، رشد ۴۹ درصدی اینترنت پرسرعت، رشد ۳۹ درصدی مشترکان فعال اینترنت و و رشد ۵۲ درصدی دایره تلفن ثابت در استان کردستان را از اقدامات مخابرات استان دانست.

 

وی به موفقیت‌های مخابرات منطقه کردستان پرداخت و اظهار کرد:  کسب رتبه نخست مخابرات منطقه کردستان در خدمات دیتای تجاری، کسب رتبه اول تحقق دایری ناخالص تلفن ثابت، کسب رتبه اول کشوری توسعه و نگهداری شبکه سیار در مخابرات، رتبه اول باند پهن، کسب رتبه سوم توسط روابط عمومی مخابرات کردستان و رتبه سوم معاونت تجاری در سطح کشور از موفقیت‌های مخابرات منطقه کردستان به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: از سال ۸۴ تاکنون نرخ تعرفه‌های مخابراتی افزایش پیدا نکرده و اکنون هزینه‌ها و درآمدهای مخابراتی با هم همخوانی ندارد در حالیکه هزینه‌ها به نسبت گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

کد خبر 1057665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha