تندیس آکادمی افسانه زندگی به جشنواره‌های بین‌المللی فیلم می رود

اصغری گفت: تندیس آکادمی افسانه زندگی به‌عنوان نخستین اثرسینمایی حوزه میراث فرهنگی به جشنواره کن، ونیز و برلین می رود.

«سجاد اصغری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به هفته میراث فرهنگی با بیان اینکه تندیس آکادمی افسانه زندگی به‌عنوان یک اثر تاریخی- هنری که روایتی را به زبان سینما بیان کرده، می‌توان جز نخستین آثاری که برگرفته از تفکر یک سینماگر است، دانست اظهارداشت: تندیس آکادمی افسانه زندگی که سمبل جشن سینمایی اکادمی افسانه زندگی به‌عنوان بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران است، عنوان و مفهوم خود را از جام افسانه زندگی مارلیک که بیش از ۳۴۰۰ سال پیش طراحی شده، گرفته است. 

 

مدیر جشن‌های سینمایی آکادمی افسانه زندگی افزود: جام افسانه زندگی به بیان سینما در چهار پلان، داستانی را روایت می‌کند که بنابر تعریف سینما، هنری تصویری از زندگی است.  

 

وی اعلام کرد: با انجام تمهیدات لازم مقرر شده است، تندیس آکادمی افسانه زندگی به‌عنوان نخستین اثر سمبلیک تاریخی_ سینمایی در هفته میراث فرهنگی و با به رخ کشیدن تاریخ تمدن سینماگران ایران زمین به‌عنوان هدیه فرهنگی به رییس جشنواره فیلم کن و ونیز و برلین تقدیم شود.

 

اصغری نمایش جایگاه تفکر و دانش سینماگران ایران زمین از دیرباز تا بحال و توجه به این مهم که عنوان جشن سینمایی آکادمی افسانه زندگی برگرفته از یک اثر سینمایی است که بیش از ۳۴۰۰ سال پیش خلق شده، را از اهداف اهدای تندیس به جشنواره‌های بین المللی سینمایی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه جام افسانه زندگی مارلیک در موزه ملی ایران قرار دارد و جز آثار کشف شده دره گوهر رود شمال ایران است تاکید کرد: دور چهارم مراسم معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران همانند دوره‌های پیشین، در تیرماه برگزار می‌شود ولی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تاریخ دقیق و نوع برگزاری آن، متعاقبا بنابر شرایط پیش رو اعلام میشود.

 

اصغری یادآور شد: فیلم سینمایی «رفقای عزیز» اثری از اندری کونچالفسکی از روسیه به‌عنوان بهترین فیلم خارجی زبان بخش بین‌الملل دور چهارم آکادمی افسانه زندگی انتخاب شده بود.

 

وی با اشاره به آمار خبرگزاری‌های رسمی، پایگاه‌های سینمایی، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های داخلی و خارجی از عملکرد یکساله سینماگران ایران در حوزه بین الملل اعلام کرد: بر اساس این آمار به همراه مجید مجیدی و منیژه حکمت به عنوان فعال‌ترین سینماگران ایرانی در حوزه بین‌الملل معرفی شدم.

 

اصغری خاطرنشان ساخت: این عنوان به دلیل برگزاری مراسم معرفی بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی افسانه زندگی در چهار دوره متوالی در حوزه سینمای بین‌الملل و معرفی هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران در بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران در کانون توجه سینمای ایران به‌عنوان جریان‌سازی نو قرار گرفت که از این حیث به‌عنوان مطرح‌ترین سینماگر ۲۰۲۰ ایران معرفی شدم.  

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1057777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha