رسیدن جشنواره «طنین مسجد» به سطح تولید و اکران/ستاد فهما در حمایت از هنرمندان مسجدی موفق بوده است

داوران مرحله نهایی چهارمین دوره جشنواره طنین مسجد با مثبت ارزیابی کردن سطح کیفی و فنی این دوره از جشنواره، تاکید کردند: جشنواره طنین مسجد به سطح تولید و اکران رسیده و معتبر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مرحله نهایی داوری چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه در ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور «فهما» برگزار شد و اختتامیه این جشنواره نیز هفته آینده به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

 

«انسیه شاه حسینی» درباره این جشنواره با بیان اینکه حضور آقای جهاگیر الماسی به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر در ترکیب هیئت داوران چهارمین جشنواره فیلم طنین مسجد می تواند بسیار راهگشا باشد، گفت: ایشان همواره خالصانه تمام داشته های خود را در اختیار بچه ها قرار داده و می تواند در انتقال تجارب و مهارت ها به هنرمندان مسجدی و فیلمسازان مسجدی موثر باشد.

 

 

 

 

این کارگردان سینما افزود: اتفاق بسیار خوبی که امسال در جشنواره طنین مسجد اتفاق افتاد، این بود که از روی یکی از فیلمنامه های ارسالی جشنواره فیلم خیلی خوبی ساخته شد حتی می توانیم بگویم این فیلم از خود فیلمنامه بهتر بود.

 

وی اضافه کرد: از کیفیت آثار ارسالی به جشنواره طنین مسجد بسیار راضی هستم و برخی از فیلم هایی که ساخته شدند، فیلم های ارزشمندی محسوب می شوند.

 

جشنواره طنین مسجد به سطح تولید و اکران رسیده است

 

شاه حسینی با بیان اینکه ارزش هر جشنواره به تولید و خروجی آن است، تاکید کرد: الحمدالله جشنواره طنین مسجد که با تلاش ستاد هماهنگی کانون های مساجد به یک جشنواره معتبر تبدیل شده است با تلاش بچه های مسجد به مرحله تولید و اکران رسیده است.

 

«الله قلی نظری» نیز با بیان اینکه ظرفیت این جشنواره با حضور دکتر جهانگیر الماسی افزایش یافته است، اضافه کرد: البته حضور اساتیدی همچون آقای فرهاد قائمیان و سرکار خانم انسیه شاه حسینی نیز جزو افتخارات و ظرفیت های این جشنواره است.

 

 

 

 

حشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد مبتنی بر فراغت است

 

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: حشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد مبتنی بر فراغت است و رنگ و بوی مسجد، تعبد و عبادت در وجود تمام برگزارکنندگان و هنرمندان فعال در آن وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: حقیقتاً بنده هیچ رویکردی جز خدمت به مسجد در وجود برگزارکنندگان چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد ندیده ام.

 

نظری در ادامه با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره طنین مسجد به شکل مطلوب تر از دوره گذشته و ملی در حال برگزاری است، گفت: دوره سوم نیز به صورت مطلوب و ملی برگزار شد اما کیفیت این دوره به مراتب از دوره های گذشته بیشتر است.

 

دست‌یابی جشنواره طنین به اهداف تعیین شده

 

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم چهارمین دوره فیلم کوتاه طنین مسجد برای دوره های بعدی راهگشا باشد، ابراز کرد: به نظر می رسد این جشنواره توانسته در رسیدن به هدف اصلی خود یعنی شناسایی استعدادهای مسجدی و حمایت از هنرمندان مسجدی موفق عمل کند.

 

«فرهاد قائمیان» نیز در جلسه داوری مرحله فینال جشنواره طنین مسحد با بیان اینکه این جشنواره پر از مهر و محبت است، گفت: ما باید بتوانیم از طریق برگزاری این جشنواره برای استعدادهای شهرستانی و روستایی شبکه سازی کنیم.

 

 

 

 

این بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر افزود: امیدوارم بتوانیم هدفی را که در حوزه فرهنگ داریم از طریق برگزاری جشنواره هایی چون طنین مسجد پربارتر کنیم.

 

معرفی استعدادهای برتر به سینما از طریق جشنواره طنین

 

وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری جشنواره باید این باشد که نیروهای جدید و پرتوان را به تلویزیون و سینما و تئاتر معرفی کنیم به گونه ای که دِین خود را به تلویزیون و سینما و تئاتر عرضه کنیم.

 

قائمیان در ادامه با ابراز خوشحالی از حضور جهانگیر الماسی در ترکیب هیئت داوران جشنواره طنین مسجد گفت: حضور ایشان می تواند دستاوردهای زیادی به ویژه در حوزه شناسایی بیشتر استعدادها داشته باشد.

 

 

کد خبر 1057781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha