اهدای بیش از ۵۰۰ قلم تجهیزات به مجموعه علوم پزشکی استان کرمان

بانک قرض الحسنه مهر ایران در قالب طرح شهید سلیمانی بیش از ۵۰۰ قلم تجهیزات خریداری و در اختیار پنج دانشگاه علوم پزشکی در استان کرمان قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر مرتضی هاشمیان؛ سه شنبه(۲۸ اردیبهشت) در حاشیه تحویل تجهیزات پزشکی بانک قرض الحسنه مهر ایران به کادر درمان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان، قطب هشتم کشور است.

 


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان جمعیت تحت پوشش این دانشگاه را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: البته پشتیبان دیگر دانشگاه های استان هم هستیم و اگر درمان های پیشرفته بخواهند، آنها را هم پوشش می دهیم.

 


وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا همه بخش های دانشگاه تحت تاثیر قرار گرفت؛ افزود: اما فعالیت ویروس بارز نبود زیرا در کشور ۴ پیک و در کرمان ۳ پیک داشتیم و حتی در فروردین ماه امسال هم آمار ما برخلاف آمار کشور، بالاتر نرفت.

 


دکتر هاشمیان اظهار کرد: اما شیب ما کندتر از شیب نزولی دیگر  دانشگاه ها است و الان حدود ۷۱۶ بیمار در استان بستری و مشغول دریافت خدمت هستند.

 



حسین خزاعی، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمان هم در این نشست با بیان اینکه این بانک از سال ۸۶ به عنوان اولین بانک قرض الحسنه کار خود را شروع کرد و متفاوت از دیگر بانک ها است؛ گفت: نرخ سود تسهیلات این بانک بیش از ۴ درصد نیست.




وی ادامه داد: این بانک در استان کرمان ۱۴ شعبه و منابع ما در قرض الحسنه سهم مطلوبی دارد اما چون استانی کمتر برخوردار در حوزه کاری ما است، باید خیرین را به میدان آورد تا فرهنگ قرض الحسنه جا بیفتد.

 



خزاعی اظهار کرد: با اینکه آدم اقتصادی حاضر نمی شود به سمت قرض الحسنه برود اما در یکسال اخیر منابع ما نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۰ درصد رشد داشته است.

 


وی مسئولیت های اجتماعی بانک را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه در این راستا ۵۰۰ خانه روستایی بیمه شد؛ افزود: امسال بخشی از وجه التزام ما در حوزه درمان است که طی قرارداد با وزرات بهداشت بیش از ۱۵ هزار قلم کالای پزشکی به ارزش ۱۳ میلیارد تومان به مراکز درمانی اهدا می شود.

 



خزاعی گفت: ۴ قلم کالا در حوزه پیشگیری و درمان اعم از دستگاه اکسیژن، تب سنج لیزری و دستگاه ضدعفونی کننده تهیه شده که در طرح شهید سلیمانی تقدیم دانشگاه می شود ضمن اینکه تفاهم نامه ای تنظیم شده تا تسهیلات قرض الحسنه در اختیار پرسنل درمان قرار بگیرد.




وی در پایان، سهم استان از این بسته ها را ۲۲۹ دستگاه پالس اکسیمتر، ۲۲۹ تب سنج، ۳۸ دستگاه ضدعفونی کننده هوا و ۳۷ کپسول اکسیژن برای ۵ دانشگاه استان دانست که ارزش آن ۳۸۰ میلیون تومان‌ است.

 

 

پرویز افزون، سرپرست امور اجتماعی استانداری کرمان هم با تاکید بر اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید افزایش سرمایه اجتماعی شکل بگیرد؛ از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران قدردانی کرد.




وی تصریح کرد: اقدام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طرح شهید سلیمانی در مسیر افزایش و ارتقا و توسعه سرمایه اجتماعی بسیار ارزنده است و بانک می داند که در کنار بانکداری، یکی از اولویت ها مسئولیت اجتماعی است.


 

کد خبر 1057871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha