بخش مرجع مجازی در کتابخانه شهید نشاطی آستارا راه اندازی شد

انورزاده گفت: به منظور تامین نیازهای پژوهشی دانشجویان و محققان و افزایش وفاداری اعضای کتابخانه های عمومی، بخش مرجع مجازی در کتابخانه شهید داوود نشاطی بندر آستارا راه اندازی شد.

«رامش انورزاده» امروز(سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار شبستان،اظهارکرد: خدمت مرجع مجازی کتابخانه‌ ها، خدمت مرجعی است که به صورت غیرحضوری و مجازی با استفاده از نرم‌افزارها و وب سایت ها عرضه می ‌شود.

 

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی بندر آستارا با بیان اینکه بخش مرجع مجازی و پایگاه های اطلاعات علمی و پژوهشی در کتابخانه شهید داوود نشاطی این شهرستان در راستای ارائه خدمتی نوین از کتابخانه های عمومی، به اعضا، دانشجویان و پژوهشگران راه اندازی شده است، افزود: گسترش خدمات مرجع و تسهیل دسترسی مراجعه‌ کنندگان و پژوهشگران به کتابخانه‌ ها و تامین منابع اطلاعاتی معتبر از پایگاه‌ های اطلاعاتی داخلی و خارجی در کتابخانه‌های عمومی از اهداف راه اندازی بخش مرجع مجازی است.

 

وی تصریح کرد: در این طرح ویژه و خدمت نوین که با ایجاد دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی به بیش از ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی در موضوعات عمومی و تخصصی به انجام رسید، جامعه دانشگاهی و محققان و پژوهشگران می توانند ضمن دسترسی به جدیدترین و به روزترین مطالب علمی در تمامی موضوعات تحقیقات و پژوهش های خود در زمینه های مختلف علمی را به انجام برسانند.

 

انورزاده گفت: در این خدمت، اعضاء و مراجعین کتابخانه‌ ها می‌توانند از طریق ابزارهای مجازی مانند پست الکترونیکی، فرم وبی (فرم پرسش از کتابدار)، گفتگوی اینترنتی، ویدئوکنفرانس، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و غیره با کتابداران تماس برقرار کنند و نیازهای اطلاعاتی و سؤالات خود را مطرح و در اولین فرصت پاسخ را دریافت کنند.

 

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی بندر آستارا خاطرنشان کرد: اعضای کتابخانه های عمومی آستارا برای دریافت جدیدترین منابع در موضوعات مختلف به شیوه های (تماس تلفنی، ایمیل، فرم پرسش از کتابدار پرتال کتابخانه مورد نظر، و حتی دایرکت صفحات مجازی اینستاگرام کتابخانه ها) می توانند با کتابخانه شهید داوود نشاطی تماس یا به نشانی M.Astara@Gilanpl.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 1057874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha