لزوم تشکیل هیئت منصفه انتخاباتی/ برخی از نامزدها اخلاق را رعایت نمی‌کنند

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه برخی از نامزدهای انتخابی اخلاقیات را رعایت نمی‌کنند خواستار تشکیل هیئت منصفه انتخاباتی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «هادی صادقی» عصر امروز(سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت) در همایش « مردم، دادستان مردم» امر به معروف و نهی از منکر را از اعظم واجبات است و گفت: خدای متعال یک صفت را به بهترین امت خود و به مسلمانان عطا کرد که امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه و رییس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور با بیان اینکه در مسائل اجتماعی وقتی خداوند امت‌ها و جوامع را با هم مقایسه می‌کند، معیار برتری تعیین امت را امر به معروف قرار داده است افزود: در مسائل اجتماعی مسئولیت جمعی بسیار مهم است که در اسلام بسیار بدان تاکید شده است. مسئولیت پذیری جمعی یک فریضه مسلمانی به حساب می اید که اگر کسی در اجرای آن کوتاهی کند بخشی از مسلمانی را وانهاده است. 


وی رکن مهم دینداری انسان را حضور در اجتماع و مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: یکی از پایه اصلی اسلام مسئولیت اجتماعی است و مسلمانانی که نسبت به اینگونه مسائل بی تفاوت هستند، انسانهای کاملی نیستند. در مقابل عده ای هم هستند که با استفاده از الفاظ و با مفاهیم جریان روشنفکری، ایده و نظریات جامعه شناختی وارداتی، شبهه افکنی می کنند. 

 

صادقی با بیان اینکه انسان موجودی تک بعدی نیست بلکه در ذات خود گرایش به همزیستی با دیگران دارد متذکر شد: در تعامل بین انسان، اخلاق حاکم است و یکی از وجوه شرعی این است که نسبت به دیگران مسئولیت داریم. حسن و قبح اخلاقی و ارزش‌های اخلاقی بر پایه مصالح و منافع و آنچه برای فرد و جامعه به عنوان سود و فایده حساب بیاید، ارزش محسوب می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز در مجامع بین‌المللی دم از حقوق بشر می زنند و علیه ما اقامه دعوا می کنند تصریح کر: اینها در حمایت از غاصبان فلسطین و پشت رژیم صهیونیستی ایستاده اند و اجازه محکومیت به خاطر این کودک کشی را نمی دهند اینجاست که حقیقت تفکر آنها آشکار می شود. 

 

صادقی ادامه داد: جوهر امر به معروف و نهی از منکر محبت است اگر محبت را از آن بگیریم، پوسته خالی بی‌محتوا از امر به معروف و نهی از منکر باقی می ماند و بی اثر می شود. هدف ما از تمام اقدامات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اسلامی دعوت به خوبی است که حاصل آن مقابله با حکومت ظالم و فاسد و حکومت غاصب است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در روش‌ها، شیوه‌ها و جذب حداکثری نوآوری داشته باشیم  افزود: با همفکری و نشست‌های کوچکتر برای حلقه های بزرگ خط مش در نظر بگیریم.

 

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به انتخابات پیش رو و بیان اینکه شاید انتخابات ریاست جمهوری پرشورترین انتخابات باشد چون عالی ترین رکن کشور با رای مستقیم مردم تعیین می شود اظهارداشت: تجربه های اخیر نشان می‌دهد این عرصه نیاز به حضور پرشور مردم دارد. 

 

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از نامزدهای انتخابی اخلاقیات را رعایت نمی‌کنند، خواستار تشکیل هیات منصفه انتخاباتی شد و گفت: کاری نداشته باشد که چه کسی چه خط فکری دارد و چه کسی پیروز انتخابات خواهد شد، همت و تلاش کنید و هیئت منصفه اخلاقی را تشکیل دهید.

 

صادقی بیان کرد: این هیئت از بداخلاقی انتخباتی جلوگیری می‌کند. نباید بگذاریم که با بداخلاقی‌ها کار پیش برود باید مردم آگاهی پیدا کنند و تذکرات اخلاقی به موقع به مردم داده شود.

 

وی با بیان اینکه این هیئت باید جانبداری سیاسی را کنار گذاشته و بی طرف عمل کند خاطرنشان ساخت: اگر هیئت منصفه اجتماعی قوی شکل بگیرد و داوری های خود را در مورد نامزدهای انتخاباتی بیان کند، قطعا اثربخش خواهد بود.

کد خبر 1057890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha