ارتقاء سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره فیلم کوتاه طنین/ ضرورت حمایت از فیلمنامه های برگزیده جشنواره طنین

امامی گفت: سطح کیفی آثار رسیده به جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد نسبت به دوره های گذشته افزایش یافته است.

«مسعود امامی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: رویکرد جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد سبک زندگی اسلامی-ایرانی است  و این جشنواره در بخش فیلم کوتاه داستانی، بخش ویژه کانون های فرهنگی و هنری و همچنین بخش ویژه روستایی در نظر گرفته شده است.

 

داور چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد ادامه  داد: به دبیرخانه این جشنواره بیش از یک هزار اثر رسیده است و استقبال خوبی از این جشنواره صورت گرفته و بخشی از داوری در تهران و بخش دیگری نیز در گلستان در حال اجرا است که امروز جلسه داوری به صورت آنلاین را برگزار کردیم.

 

امامی یادآور شد: داوری این جشنواره در حال حاضر انجام شده است و در این چند دوره ای که جشنواره طنین برگزار شده است اقدامات خوبی صورت گرفته و ضعف کلی آثار نسبت به دوره های گذشته کاهش یافته است و این مهم نشان می دهد که شرکت کنندگان در این جشنوراه قوائد و زبان سینما را یاد گرفته و شاید تنها در برخی از آثار رسیده در نوع انتخاب موضوع مشکلاتی وجود داشته باشد.

 

وی افزود: توصیه من به افرادی که قصد دارند در سال آینده در این جشنواره شرکت کنند این است که  نگاه داورها برای انتخاب فیلم و فیلمنامه را ببینند و در محدوده ای است که در این جشنواره در نظر گرفته شده است آثار خود را تولید و ارسال کنند.

 

داور چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد متذکر شد: در دوره های گذشته برگزاری این جشنواره در سطح خوبی بوده و امسال به دلیل کرونا شرایط برگزاری این جشنواره به شکل دیگری است و توصیه ما به مسئولان ستاد برگزاری این جشنواره این است که از فیلمنامه هایی که در این جشنواره حائز رتبه می شوند حمایت کنند تا در زمینه فعالیت های کانونی و مسجدی و موضوعات این جشنواره فیلم های فاخری نیز ساخته شود.

 

امامی همچنین در پایان به ایجاد کارگاه های آموزشی تاکید کرد و گفت: مسئولان جشنواره باید سعی کنند در این زمینه اعتباراتی در نظر بگیرند و بنا شده است که با همکاری انجمن سینمای جوانان در سراسر کشور در این زمینه نزدیم به 35 کارگاه برگزار شود.

کد خبر 1057892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha