لزوم افزایش نظارت اجتماعی برای مقابله با بدحجابی

آیت الله فلاحتی گفت: دستگاه های نظارتی برای مقابله با فساد فراوان داریم اما برای فرهنگ حجاب و عفاف افرادی تعیین نشده اند و باید نظارت اجتماعی در برخورد با بدحجابی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت) در گردهمایی«مردم، دادستان مردم» با بیان اینکه خداوند متعال اولین وظیفه مسلمانان پس از تشکیل حکومت اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است گفت: اگر مردم جامعه بنده خدا شدند گناه در آن جامعه راه پیدا نمی کند. 

 


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: اگر مردم به این رسالت الهی عمل کنند با مشکلی مواجه نخواهیم شد. جامعه‌ای که مردمانش در حکومتی دینی مبتنی بر حکومت خدا و برخوردار از ولایت فقیه وارسته زندگی کنند به رستگاری می رسد. 

 

وی با بیان اینکه مشکل ما این است که هنوز بنده خدا نشده ایم تا رسم بندگی را بیاموزیم تاکید کرد: تمام مشکلات جامعه در عرصه خانواده مربوط به خانواده هایی است که باور واقعی به اینکه بنده خدا هستند، ندارند.

 

امام جمعه رشت بنده کردن جامعه و مردم را از وظایف اولیه نظام دینی عنوان کرد و افزود: در نظام دینی آدم بی تقوا یک جرثومه بی ریشه و فاسد است. 

 

وی تصریح کرد: ما تا رسیدن به قله های نظام اسلامی و فرهنگ دینی مبتنی بر اسلام ناب فاصله زیادی داریم.

 

فلاحتی اضافه کرد: آنچه امروز ما را در این جایگاه قرار داده و توانسته ایم همه سطوح را در جوامع اسلامی کسب کنیم، مسئله حجاب و عفاف و مبارزه با مسئله بی حجابی است. 

 

وی با تاکبد بر توجه بیشتر بر ترویج ححاب در جامعه و برخورد با مصادیق بدحجابی اظهارکرد: دستگاه های نظارتی برای مقابله با فساد فراوان داریم اما برای فرهنگ حجاب و عفاف افرادی تعیین نشده اند و باید نظارت اجتماعی در برخورد با بدحجابی افزایش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهیم تا این ستاد مسئله بدحجابی را درست کند خاطرنشان ساخت: اولویت را باید مسیله حجاب و عفاف قرار دهید و در هر شهر یک خیابان را به عنوان پایلوت در نظر بگیرید و در آن کار فرهنگی انجام دهید.

کد خبر 1057895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha