وضعیت صنعت گردشگری در این شرایط کرونایی نامناسب است

یعقوب گویلیان گفت: وضعیت صنعت گردشگری و کارکنان شاغل در این صنعت از زمان شیوع ویروس کرونا نامناسب بوده و شیوع این ویروس منجر به تعطیلی صنعت گردشگری شده است.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان وضعیت صنعت گردشگری و کارکنان شاغل در این صنعت را از زمان شیوع ویروس کرونا  نامناسب برشمرد و اظهار کرد: با توجه به جاذبه‌های متنوع، افراد خلاق، تاسیسات گردشگری مناسب و توانمندی‌های موجود در این حوزه و همچنین ورود سرمایه‌گذاران توانمند، آینده‌ای روشن در پسا کرونا برای صنعت گردشگری و هتلداری کردستان پیش‌بینی می‌شود.

 

وی بیان کرد: در جلسه‌ کمیته فنی گردشگری که با حضور نماینده‌های ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، جامعه هتل‌داران و معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان برگزار شد، تعداد هفت پرونده مربوط به ایجاد تاسیسات گردشگری بررسی شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به موافقت با ۳ طرح  از مجموعه ۷ طرح بررسی شده است، گفت: سه طرحی که با ایجاد آنها موافقت شد شامل، یک هتل تک ستاره، یک مجتمع گردشگری و یک واحد پذیرایی است.

 

گویلیان پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این سه طرح را حدود ۱۹ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: با اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

کد خبر 1058049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha