مردم تخلفات انتخاباتی را در سامانه سجام ثبت کنند

حجت الاسلام وحدانی‌نیا گفت: سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) ظرفیتی برای دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» امروز (۲۹ اردیبهشت) در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اظهار کرد: فضای مجازی می‌تواند بستری برای آگاهی‌بخشی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی به ویژه در بین نسل جوان باشد اما متاسفانه در کنار فرصت بودن عده‌ای فضای مجازی را به بستری برای تخریب و سیاه‌نمایی تبدیل کرده‌اند که از نگاه پایش‌کنندگان مغفول نخواهد ماند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرارسیدن ایام انتخابات فضای مجازی با جدیت توسط متولیان رصد می‌شود و با کسانی که در فضای سایبر و مجازی رفتار مجرمانه داشته باشند برخورد قاطع انجام خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید در کنار رعایت موازین قانونی به اصول اخلاقی نیز توجه شود، ادامه داد: برای برگزاری انتخاباتی سالم باید همه ناظران، مجریان، کاندیداها و هواداران آنان مراقب باشند به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنند.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با بیان اینکه دین‌محوری و ارزش‌گرایی باید مدنظر قرار گیرد و مسئولان هم باید در مقابل انتقادات سازنده سعه صدر داشته باشند، افزود: توجه کاندیداها به تقوای مالی، وفای به عهد و امانتداری مورد تأکید است و این اصول اخلاقی باید زیربنای رفتار انتخاباتی آنان باشد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: سامانه جامع ارتباطی مردمی (سجام) قوه قضاییه بهترین وضعیت برای دریافت گزارش‌های شهروندان مبنی بر تخلف انتخاباتی است.

 

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی در حوزه تبلیغات باید از بستر فضای مجازی بیشتر بهره گیری شود، یادآور شد: منشور انتخاباتی ابلاغ شده و اولویت نخست تلاش برای جلب مشارکت انتخاباتی با همکاری رسانه ها است.

 

«محمود رمضانی» معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: با هدف جلب مشارکت و جلوگیری از شایعات از رسانه های سطح استان درخواست شده فعالیت ویژه داشته باشند.

 

وی در ادامه گفت: مطبوعات و رسانه های سهم بسزایی در شکل دادن به آگاهی مردم در مورد انتخاب افراد اصلح، شناخت برنامه‌‏ها و شعارها و وعده ‏های انتخاباتی دارند.

 

رمضانی بیان کرد: بایدها و نبایدهای انتخاباتی در اختیار رسانه‌ها قرار  می گیرد تا همه امور بر اساس قانون و قانونمداری در رسانه‌ها پیگیری شود.

 

 

کد خبر 1058094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha