از اتمام پروژه‌های نیمه تمام سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تا حذف مدارس سنگی در سیستان و بلوچستان

مشاور سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در سفر به شهرستان های خاش و سراوان از اتمام پروژه های نیمه تمام سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، امام بخش عیدوزهی مشاور سازمان نوسازی  و تجهیز مدارس کشور در راستای تسریع در انجام و اجرای طرح های عمرانی سازمان نوسازی و مدارس کشور به شهرستان های خاش و سراوان سفر و به سوالات خبرنگار شبستان در  زمینه آخرین وضعیت نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان پاسخ داد.

*وضعیت سیستان و بلوچستان در بحث جذب خیرین چگونه است؟

سیاست ملی ما بر این است که  ساخت مدارس یک کلاسه و دو کلاسه بر عهده خیرین به صورت مشارکتی با سازمان نوسازی و تجهیز باشد و سازمان به سمت ایجاد مجتمع‌های بزرگ که شامل ابتدایی تا دبیرستان می‌شود پیش شود، در سال ۹۵  استان برتر کشور در جذب خیرین بودیم و  در سال 99 رتبه دوم کشور در بحث جذب خیرین متعلق به سیستان و بلوچستان است.

* چه تعداد مدرسه در سال جاری در استان احداث می شود؟

۱۱۰۰ پروژه در قالب ۳ هزار و ۶۲۷ کلاس درس با زیربنای ۲۸۹ هزار متر استان سیستان و بلوچستان  انجام و تا پایان 1400 تحویل داده می شود پیش‌بینی من این است که با تفاهم نامه ای که با سپاه منعقد کرده ایم در دو فاز  ۲۰۰ مدرسه  دیگر ساخته می شود که در سال جاری نیز بیش از 1500 مدرسه در استان محقق خواهد شد.

*چه اقداماتی در راستای هوشمند سازی مدارس انجام شده است؟

تلاش ما هوشمند سازی مدارس در سیستان و بلوچستان است، بودجه تجهیزاتی برای خرید تب لت و لب تاپ تخصیص یافته، تعداد مدارس زیاد است برنامه می کنیم تا حداقل در هر مدرسه یک کلاس هوشمند وجود داشته باشد.

*سهم سیستان و بلوچستان از بودجه عمرانی آموزشی کشور چقدر است؟

امسال ۱۶.۳درصد بودجه عمرانی آموزش کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است و  در حال حاضر تمام پروژه های نیمه فعال استان نیز فعال شده،  دو هزار ۳۵۰ میلیارد  تومان در سطح کشور در حوزه خیرین اعتبار وجود دارد، در برنامه ریزی کلان قرار شد ردیف خیرین را تقویت کنیم.

* برنامه حذف مدارس سنگی در استان به کجا رسیده است؟

در استان تعداد قابل توجهی مدارس سنگی وجود دارد که باید کلا ادبیات مدارس سنگی حذف و این مدارس تبدیل به مدارس با معیارهای دانش آموزی شوند در برنامه داریم در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ تمام مدارس سنگی را حذف و مدارس جدید احداث کنیم.

کد خبر 1058108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha