پیش بینی برداشت ۱۷۵ تن گل محمدی در ملایر

میر باقری گفت:پیش بینی می شود امسال ۱۷۵ تن گل محمدی از اراضی ملایر برداشت شود.

«سیدمهدی میرباقری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: با توجه به بحران آب طی سال های اخیر یکی از اولویت های وزارت خانه جهاد کشاورزی تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت انواع محصولات کم آب بر از جمله زعفران و گل محمدی بده که در شهرستان ملایر نیز این امر تا حدودی تحقق یافته است

 

 مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 130 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گل محمدی است افزود: شهرستان ملایر از نظر سطح زیرکشت و تولید گل محمدی رتبه نخست را  استان همدان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 120 نفربه صورت مستقیم و 450 نفر به صورت غیر مستقیم  در این زمینه مشغول فعالیت هستند گفت: برداشت گل محمدی از اراضی ملایر از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

وی از  پیش‌بینی برداشت  ۱۷۵ تن گل محمدی  در سال جاری خبر داد و افزود: امسال با توجه به کاهش بارندگی ها، پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی برداشت گل محمدی در شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه  یک کارگاه گلاب گیری صنعتی  در روستای خردمند از توابع شهرستان ملایردر حال فعالیت است گفت: در حال حاضر گل محمدی به صورت غنچه، گل تر و گل خشک تولید و سپس با فرآوری و تبدیل به گلاب در کارگاه‌ گلاب گیری روستای خردمند و یا به صورت سنتی و توسط مشاغل خانگی، در بازار فروش عرضه می‌شود.

میرباقری گفت: یکی از مهمترین اولویت های ما  توسعه سطح زیرکشت گیاهان کم آب بر از جمله گل محمدی است که  جهادکشاورزی تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد را برای کشت گیاهان دارویی دیم و آبی درنظر گرفته است .

وی یادآور شد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سیتا(سامانه تسهیلات جهادکشاورزی) نسبت به ثبت نام و بهره مندی از این تسهیلات اقدام کنند.

کد خبر 1058126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha