ایران جایگاه رفیعی در ارتقا هنر خوشنویسی در جهان اسلام دارد

خزائلی گفت: جایگاه رفیع و بلند ایران در ارتقا خوشنویسی در جهان اسلام بر همگان واضح است و بر هیچ پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا خزائلی» در نشست هم اندیشی جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» در رشته خوشنویسی که امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار  شد، بیان کرد: بسیاری از بناهای تاریخی که داریم وجه تمایز آنها به اثر خوشنویسی است که در آن بنا وجود دارد و این جایگاه رفیع خوشنویسی را در معماری و بناهای تاریخی کشور نشان می دهد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: جایگاه رفیع و بلند ایران در ارتقا خوشنویسی در جهان اسلام بر همگان واضح است و بر هیچ پوشیده نیست.

 

وی اضافه کرد: جایگاه و عنوان پایتخت خوشنویسی، برازنده شهر قزوین است و منحصرا به این شهر تعلق می گیرد و ما در اداره کل میراث فرهنگی، میدان میرعماد را نامگذاری کردیم و تندیسی در این میدان با اعتبارات اداره کل قرار داده شد و موزه خوشنویسی را هم راه اندازی کردیم و به دنبال ارتقا این موزه هستیم.

 

خزائلی عنوان کرد: این هنر برجسته اسلامی متعلق به کشور و شهر ما قزوین است و لازم است این هنر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به مرمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین توضیح داد: در بحث امامزاده حسین کار خوبی در بحث مرمت این بقعه متبرکه در حال انجام است و همکاری خوبی دارد صورت می گیرد که ان شاالله این بقعه جایگاه منحصر به فرد خود را در کشور پیدا کند.

 

در ادامه مسئول انجمن خوشنویسی استان قزوین اظهار کرد: از نهادهای فرهنگی استان تشکر می کنیم و بهترین و بیشترین رویدادهای ملی خوشنویسی را در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر رقم زدیم که با حمایت نهادهای فرهنگی بوده است.

 

«سید حیدر موسوی» خاطر نشان کرد: جشنواره وقف از برندهای خوشنویسی ایران می تواند باشد و تعداد آثار ارسالی رکورد بسیاری از جشنواره های کشوری را زده است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه داوری تلاش ما بر این بوده تیم داوری از نسل پیشکسوتان و جوان تر ها باشد و از میان نسل جوان افرادی انتخاب شدند که مقام های برتر در جشنواره های مختلف را داشتند.

 

رئیس انجمن خوشنویسی استان قزوین یادآور شد: ما در استان قزوین ۲۰۰ خوشنویس ممتاز و ۲۰ خوشنویس استاد داریم و خوشنویسان بسیاری هم هستند که در جشنواره های مختلف مقام کسب کردند.

کد خبر 1058169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha