دولت ها  باید قدر دان عشایر و خدمت گذار آنها باشند

آیت الله حسینی با بیان اینکه امروز حاکمیت وابسته به عشایر و کسانی است که در دوران قبل از انقلاب و پیروزی آن خون دادند، گفت: در شرایط حاضر دولت ها باید قدر دان عشایر و خدمت گذار آنها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت هفته بسیج عشایری، فرمانده سپاه عشایر و جمعی از پرسنل این ناحیه و همچنین قشر عشایر امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این دیدار با بیان اینکه عشایر قشر اثرگذار در زندگی اجتماعی جامعه است، گفت: عشایر علاوه بر اینکه با عزت و سلحشور بودند، زندگی آنها برای همه ما  عبرت است کسانی که  عزت و  زندگی مستقلی دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز حاکمیت وابسته به عشایر و کسانی است که در دوران قبل از انقلاب و پیروزی آن خون دادند، گفت: در شرایط حاضر دولت ها  باید قدر دان عشایر و خدمت گذار آنها باشند.

 

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب عشایر کمتر مورد توجه قرار می گرفتند و به ظرفیت های خود متکی بودند، بیان کردند : عشایر قشر  مولد و مستقل هستند و در عین مولد بودن دارای آزادگی و حریت هستند و زیر بار ظلم و ستم نرفته و عزت و شرف و غیر دینی آنها در طول تاریخ محفوظ مانده است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد باورها و غیرت دینی  خود را از دست دادند اما عشایر غیرت عشایری و پوشش های سنتی خود را حفظ کردند ، ادامه داد: عفاف و غیرت و پاک دامنی عشایر در طول دوران مختلف حفظ شد، عده ای  شعارهای نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر دادند اما اگر روزی دشمن به کشور حمله ای کنند فرار خواهند کرد بنابراین چنین شعارهایی توخالی و پوچ بود اما قشری مانند عشایر همیشه آماده جانفشانی است

 

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه انسان های آزاده  امروز در نقاط مختلف دنیا شعار مرگ بر اسرائیل و ضدیت با صهیونیست سر می دهند، گفت: عشایر در طول تاریخ غیرت دینی و ملی خود را نشان داده اند و کسانی که در این استان زندگی می کنند منفک از عشایر نیستند و برای دفاع از انقلاب و دین ایستادگی خواهند کرد.

 

 

وی در پایان گفتبحث آموزش عشایر  توسط آموزش و پرورش، بهداشت عشایر، امنیت عشایر، و توجه به مسیرهای عبور عشایر امروز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

کد خبر 1058214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha