لزوم  بازاجتماعی کردن و جامعه‌پذیری معتادان در کردستان

مراد فتحی بر لزوم بازاجتماعی کردن و جامعه‌پذیری معتادان کردستان تاکید کرد و خواستار تعامل بیمه سلامت با اداره‌کل زندان‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت کردستان که به منظور اجرای طرح بهره‌مندی از بیمه خدمات درمان متعادان و ارتقای سطح درمانی و افزایش پوشش بیمه‌ای انجام شد، اظهار کرد: سازمان زندان‌ها متولی نگهداری زندانیان با جرائم متعدد هستند که آمار ورودی زندانیان مواد مخدر در استان درصد قابل ملاحظه‌‌ای دارد.

 

وی بیان کرد: بخشی دیگری از ورودی‌های زندان شامل  جرائمی مانند دزدی و غیره است که تعدادی از این افراد نیز متاسفانه دچار اعتیاد هستند و به این آمار اضافه می‌شوند و این رسالت و کار ما را در حیطه درمان، پاکسازی و باز اجتماعی کردن این قشر مضاعف می کند.

 

مدیرکل زندان‌های کردستان یادآور شد: درمان اعتیاد و سم‌زدایی معتادن با هدف باز اجتماعی کردن و جامعه پذیری کردن، زندان‌ها را متحمل هزینه‌های گزاف می‌گرداند.

 

فتحی اضافه کرد: با تعامل سازنده با بیمه سلامت و بهره‌مندی معتادان از خدمات درمانی امیدواریم بتوانیم هم در جهت کاهش هزینه‌های سنگین که متحمل زندان‌ها است گام مهمی برداریم وهم راهکاری مناسب برای گستردگی پوشش بیمه شدگان در این مجموعه ارائه دهیم.

 

امجد عزیزی رئیس بهداشت و درمان اداره‌کل زندان‌های کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: استان کردستان با اجرایی کردن طرح مذکور می‌تواند به عنوان پایلوت گام‌های ارزشمندی در ارتقاء سطح درمان اعتیاد در زندان‌های کشور بردارد.

 

وی خاطر نشان کرد: درمان نگهدارنده با متادون و سم‌زدایی با متادون و بپره نورفین هزینه‌های فراوانی را به سازمان زندان‌ها تحمیل می‌کند و همچنین تهیه دارو و تامین پزشک، پستار و روانشناس برای ارائه خدمات درمانی معتادین نیازمند اختصاص اعتبارات قابل توجه است.

 

وی اضافه کرد:مجموعه بهداشت و درمان در ارائه خدمات کافی و گسترش فعالیت‌های درمانی در بازپروری معتادان دچار مشکل خواهد شد و روند رو به رشد این چرخه درمانی را کند خواهد کرد.

 

عزیزی اضافه کرد: راهکار مناسب و ارزشمند در پشبرد اهداف مجموعه بهداشت و درمان و توسعه خدمات درمانی بهره‌مندی از  بیمه خدمات درمانی معتادن در زندان‌ها است و تحقق این مهم می‌تواند کمک شایانی در تامین داروها و خدمات و همچنین افزایش پوشش بیمه شدگان طرح درمان «معتادین»  را فراهم و قطعا تحقق این طرح  منجر به ارائه کیفیت بهره خدمات درمانی در زندان‌ها خواهد شد که مستلزم همکاری بیمه و تحت پوشش قرار دادن آنها است.

کد خبر 1058231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha