گرانی ریشه دلسردی مردم از انتخابات است/زنگ خطر سالمندی در مازندران به صدا درآمد

ابراهیمی با بیان اینکه خبرهای خوشی از نظرسنجی های مربوط به انتخابات نداریم، گفت: بسیاری از مردم گرانی های بازار را دلیل دلسردی به انتخابات می دانند که با توجه به منویات رهبری باید مشارکت حداکثری در انتخابات مورد توجه باشد، تا نظام بیمه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «هادی ابراهیمی» امروز(29اردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال 1400به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن اعلام انزجار از حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین و غزه، اظهار کرد: سرفصل های 15گانه شورای فرهنگ عمومی کشور به نوعی در استان مازندران جاری و ساری است ماباید بتوانیم این سرفصل ها را متناسب با ماموریت های دستگاه های اجرایی استان دنبال کنیم.

 

مدیرکل صداو سیمای استان مازندران به سرمایه اجتماعی اشاره کرد و افزود: مولفه های سرمایه های اجتماعی مبتنی بر سه آیتم بسیار مهم و تاثیر گذار مشارکت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و همبستگی اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه خبرهای خوشی از نظرسنجی های مربوط به انتخابات نداریم، گفت: با توجه به منویات رهبری مشارکت حداکثری در انتخابات مورد توجه باشد، انتخابات پر شور داشته باشیم تا نظام بیمه شود.

 

ابراهیمی موضوع سرمایه اجتماعی باید در طول سال به عنوان یک امر اساسی و حیاتی مورد توجه باشد اگر این مهم در کشور نهادینه شود می توانیم بگوییم خیلی از مشکلات کشور حل و فصل خواهد شد.

 

وی به تابستان و اوضاع فرهنگی استان مازندران، اظهار کرد: تابستان در پیش داریم و با توجه به اینکه استان مسافر پذیر و گردشگر پذیر هستیم همه این دغدغه را داریم برای حفظ فرهنگ، مناسبات، ارزش ها و... تلاش داشته باشیم، بحث استفاده از دریا مطرح می شود؛ در آستانه استفاده از طرح سالم سازی دریاهستیم نکته مهمی که بتوانیم در مقوله استفاده از ظرفیت های گردشگری استان برنامه داشته باشیم. در شورای فرهنگ عمومی باید ببینیم برنامه دستگاه های فرهنگی برای طرح سالم سازی دریا و اوقات فراغت چیست.

 

ابراهیمی با بیان اینکه آمار طلاق در استان بالاست، افزود: باید برای کاهش طلاق باتوجه به اقلیم استان برنامه داشته باشیم؛ پیری جمعیت را داریم، استان مازندران از استان هایی است که زنگ خطر و هشدار از لحاظ پیری جمعیت در استان به صدا درآمده است باید مناسباتی در این حوزه تعریف کنیم.

 

وی با بیان ایکه باید برای ۱۵سرفصل شورای فرهنگ عمومی کارگروه هایی برای اجرایی شدن این سرفصل ها در یک پروسه تشکیل شود، گفت:این آمادگی در شبکه طبرستان وجود دارد که در رادیو و تلویزیون این نشست ها را با در نظر گرفتن ساز و کارها پخش کنیم.

 

ابراهیمی به منویات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: برای بخش اقتصاد مقاومتی و سرفصل فضای مجازی نیز باید قدم هایی جدی و اساسی برداشته شود.

 

وی با تاکید براینکه مشارکت در انتخابات موضوع بسیار مهمی است و در حال حاضر هیچ موضوع مهمتری در کشور به جز این جریان وجود ندارد، افزود: مقوله انتخابات را یک موضوع اساسی و حیاتی بدانیم  فرهنگ سازی می کنیم گرانی ها موجب دلسردی می شود.

کد خبر 1058248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha