عملیاتی شدن سرفصل ۱۵گانه شورای فرهنگ عمومی نیازمند اولویت بندی است

زارع با تاکید براینکه تا به امروز تلاش شده اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان در مسیر بهره وری و کارآمدی قرار گیرد،گفت: عملیاتی شدن سرفصل ۱۵گانه شورای فرهنگ عمومی نیازمند اولویت بندی و مشخص شدن سهم فرهنگی دستگاه های عضو این شوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(29اردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال 1400به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۱ جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌های استان مازندران با ۵۳۰ مصوبه برگزار شد و استان مازندران در تراز میانی خوبی در سطح کشور قرار گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در راستای برگزاری جلسات، چهار شهرستا آمل، نور، چالوس و بابل بیشترین جلسات را برگزار کردند و شهرستان های عباس آباد، رامسر، گلوگاه و سوادکوه کمترین جلسات را در این بخش برگزار کردند که باید تعادل ایجاد شود.

 

زارع با بیان اینکه تلاش داریم از شهرستان هایی که جلسات بیشتری داشتند تقدیر شود و شهرستان هایی که کمترین تعداد جلسات را داشتند خواسته شود توجه بیشتری داشته باشند، یادآور شد: جلسات در هشت سرفصل شامل؛ فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی که با تولید محتوای خوب، ترویج فرهنگ کمک مومنانه در مبارزه با کرونا، توسعه ترویج فرهنگ عمومی، کتاب و کتابخوانی، ترویج حوزه شهادت با محوریت سردار سلیمانی و ... برگزار شد.

 

وی با تاکید براینکه تا به امروز تلاش شده اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان در مسیر بهره وری و کارآمدی قرار گیرد، ادامه داد: امسال سرفصل پانزده‌گانه فعالیت‌ها مصوب شد که همه‌جانبه بوده و همه حوزه‌ها را در برمی‌گیرد، «گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی»، «سرمایه اجتماعی»، «اخلاق عمومی»، «زنان و خانواده»، «بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی»، «خرد ورزی و استدلال گرایی»، «آسیب های اجتماعی»، «روح ملی و شخصیت میهنی»، «ایثار و شهادت»، «محیط زیست»، «جوانان و ظرفیت های آنان»، «معماری و شهرسازی» و «فضای مجازی» از مهمترین مباحث و اولویت های شورا در همه شهرهای کشور است.

 

زارع با بیان اینکه تمامی 15سرفصل شورای فرهنگ عمومی در استان قابلیت اجرا دارد، افزود: باید با همفکری اعضای این شورا اولویت بندی شود که کدامین یک از این سرفصل ها باید در این برهه از زمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: در خصوص نحوه عملکرد باید بحث داشته باشیم چرا که امسال شاهد تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه فرهنگی هستیم، تخصیص ۳۰ میلیون تومانی در خصوص حمایت از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی مازندران یکی از این موارد است.

کد خبر 1058285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha