دانشگاه شیراز در حوزه ادبیات کودک خوش درخشیده است

نادگران گفت: توجه به ادبیات کودک در جامعه اثر مثبت می گذارد و موجب توسعه فرهنگی خواهد شد و دانشگاه شیراز با بهره‌ مندی از استادان صاحب ‌نظر و کاردان در حوزه ادبیات کودک خوش درخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید نادگران»، امروز (چهارشنبه 29 اردیبهشت) در هشتمین همایش ملی ادبیات کودک گفت: دانشگاه شیراز برای پانزدهمین سال همایش ملی ادبیات کودک را برگزار می کند که اقدام موثری برای پایتخت فرهنگی به شمار می رود.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: دانشگاه شیراز به‌ عنوان مادر ادبیات کودک ایران شناخته شده است و با ۲۰هزار دانشجو و ۷۲۰ عضو هیئت‌علمی در ۱۵دانشکده و ۷۵ گرایش از دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی اضافه کرد: امروزه موضوع حرکت به ‌سمت دانشگاه‌های کارآفرین و جامعه ‌محور مهم است و از موضوعات اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و دانشگاه شیراز است و دانشگاه شیراز برای پیشرفت در این مسیر همواره در تلاش بوده سات.

نادگران با تاکید بر جایگاه ویژه ادبیات کودک و نوجوان عنوان کرد:  توجه به ادبیات کودک در جامعه اثر مثبت می گذارد و موجب توسعه فرهنگی خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه شیراز با بهره‌ مندی از استادان صاحب ‌نظر و کاردان در حوزه ادبیات کودک خوش درخشیده است و با همکاری دانشکده‌ علوم انسانی و علوم تربیتی و روان‌ شناسی در مرکز مطالعات ادبیات کودک، کارشناسان زبده و پژوهشگرانی متخصص برای عرصه‌ ادبیات کودک کشور تربیت کرده است.

نادگران از راه اندازی نخستین و تنها مجله‌ علمی-پژوهشی مطالعات ادبیات کودک و گشایش کتابخانه‌ تخصصی ادبیات کودک در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت:  برگزاری همایش‌های دوسالانه‌ ادبیات کودک، انجام پژوهش­ های بنیادین و جشنواره‌ های و نشست ­های تخصصی  گوناگون در این حوزه، بخشی از کارنامه‌ خوب دانشگاه شیراز است.

وی افزود: برگزاری هشتمین همایش ملی دانشگاهی ادبیات کودک، با موضوع «ادبیات کودک: پساانسان‌ گرایی، پساکرونا و جهان در شرایط مجازی» تلاش مطلوب کنونی دانشگاه شیراز در حوزه ادبیات کودک است که در شرایط کنونی و بحران کرونا حائز توجه فراوان است.

کد خبر 1058306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha