شهرداری رشت پیشتاز در ارائه خدمات فرهنگی

احمدی گفت: شهرداری رشت علاوه بر خدمات عمرانی به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در ارائه خدمات فرهنگی پیشتاز بوده و برنامه های قرآنی در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدمحمد احمدی» عصر چهارشنبه(۲۹ اردیبهشت) در مراسم اختتامیه برنامه"شهر باران، شهر قرآن" با اشاره به اهمیت ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی گفت: نباید به اقدامات فرهنگی به چشم هزینه نگاه کنیم زیرا این هزینه ها سرمایه گذاری برای آینده محسوب می شود.

 

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی گام بر می دارد افزود: امروز شهرداری علاوه بر خدمات عمرانی به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی در ارائه خدمات فرهنگی نیز پیشتاز هستند و برنامه های قرآنی در اولویت قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت انسانها و برای همه نسل هاست اظهارداشت: باید همواره در زندگی با قرآن مانوس شویم.

 


شهردار رشت با بیان اینکه با ترویج فرهنگ قرآنی می توان از بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد از توزیع عادلانه خدمت واقدامات فرهنگی در محلات مختلف به ویژه محلات کم برخوردار خبرداد.

 


«احمد رمضانپور نرگسی» نیز در این مراسم از قرآن به عنوان نور و برکت از جانب خداوند یاد کرد و اظهار داشت: قرآن یک کتاب جامع است و برکات زیادی در زندگی انسان دارد.

 


رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه فواید و آثار همه کتب علمی دنیا در قرآن نهفته است، بیان کرد: باید با فرهنگ قرآنی آشنا شویم و در زندگی به قرآن تمسک جوییم.

 



حجت الاسلام «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم نزول قرآن را رحمت الهی دانست و اعلام کرد: بشریت باید در قرآن تامل و تفکر کند.

 


در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از قاریان برنامه " شهرباران، شهر قرآن" و همچنین فعالان قرآنی شهرداری رشت تجلیل شد.

 

گفتنی است؛ برنامه "شهر باران، شهر قرآن" در ماه مبارک رمضان به همت سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد و ۹۰ قاری برجسته گیلانی روزانه در پیاده راه فرهنگی به ترتیل خوانی قرآن کریم پرداختند.

کد خبر 1058320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha