انتقاد از نبود اعتبار برای تعیین امام جماعت در مساجد

آیت الله عبادی با انتقاد از نبود اعتبار برای تعیین امام جماعت در مساجد، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از ۴۲ سال ملاحظه می کنید اعتبارات بسیاری برای کارهای مضر و حقوق های نجومی هزینه می‌شود اما اعتبار لازم برای تعیین امام جماعت مسجد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۳۰ اردیبهشت) در مراسم معارفه مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: مسجد یکی از ظرفیت های مکانی ارزشمند در اسلام است که البته بخاطر آنچه که در طول تاریخ پیش آمده است مسجد رسول الله را تبدیل به یک نوع دیگر کرده و مسئله مسجد در میان مسلمانان مبهم مانده است و نتیجتاً در ۱۴۰۰ سال انزوا بعید نیست که ما ندانیم مسجد یعنی چه؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند متعال مسجد را بر هیئت انسان تعبیه فرموده است، افزود: اگر اندیشه و عقیده مردم آنچنان که باید ساخته شود در اقتدای به امامت جماعت تمام کارهای مردم صالح می شود و بصیرت پیدا می کنند و هر قدمی که لازم باشد در همه شئون زندگی برمی دارند.

 

وی ادامه داد: نماز، فلاح و خیر عمل است اما دین نیست بلکه ستون دین است ولی برخی اشتباه گرفتند و عوض دین فقط نماز می خوانند!

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دین همه امور را فرا می گیرد، تصریح کرد: مسجد اگر به معنی واقعی کلمه باشد و در آن از پیشوا گرفته تا نمازگزاران به وظایف خود عمل کنند و نماز و سایر امور مسجد را به بهترین وجه انجام دهند همه چیز خوب و نورانی می شود اما متأسفانه آنچه از نماز، مسجد و جماعت مانده فقط هیئت آن است و چشم ما متوجه به ظاهر است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: ایجاد یک مسجد آرمانی نیازمند مقدماتی است که باید فراهم شوند، در حال حاضر روی ذی المقدمه خیلی کار می شود در حالی که متأسفانه روی مقدمات آن کار نمی شود.

 

وی یادآور شد: اگر مسجد آنچنان که باید ایجاد شود دیگر یهودیان صهیونیستی نمی تواند این همه بر مسلمانان ظلم کنند و در مقابل دنیا سکوت داشته باشد.

 

آیت الله عبادی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه زمانی بر مردم فرامی رسد که «مساجدهم معموره من البناء و قلوبهم خراب عن الهدی؛ مساجدشان از نظر ساختمان آباد و دل‌هايشان از نظر هدايت خراب است»، گفت: مغز و قلب می تواند مسجد را اداره کند و به آن رنگ مسجد پیامبر(ص) را بدهد و مقداد و ابوذر بسازد. 

 

وی افزود: اینکه شما بر محور مسجد می نشینید، وقت می گذارید و فکر می کنید کار بسیار مهمی است اما به این کار مهم به صورت ریشه ای اهمیت دهید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای تعیین امام جماعت در مساجد، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از ۴۲ سال ملاحظه می کنید اعتبارات بسیاری برای برخی از کارهای مضر و اسراف و تبذیرها و حقوق های نجومی هزینه می شود اما اعتبار برای یک امام جماعت مسجد نیست. مردم باید بدانند و توجه داشته باشند؛ امروز در شرایطی بحث فقر و خط فقر مطرح می شود که آن طلبه بزرگوار در راه طلب علم شرایط سخت را تحمل می کند و زندگی را می گذراند، این برای چه کسی قابل باور است؟

 

وی با اشاره به اینکه اگر ما مساجد را به معنی صحیح و با اندیشه اسلامی مدیریت می کردیم نه انتخابات بد داشتیم و نه انواع و اقسام هزینه های سنگین بر دوش جامعه متحمل می شد، عنوان کرد: متاسفانه نتیجه تسامح و سهل انگاری این است که دیکته ما را باید انگلیس و فرانسه تعیین کند، ما حتی در خانه های خود هم از تهاجم فرهنگی غرب امنیت نداریم و فضای مجازی را هم دولت رها کرده تا دشمن آن را اداره کند، متأسفانه آنچه که باید سازنده باشد(مساجد) تعطیل است و در مقابل فضای مجازی مخرب دایر است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی با هر مذهبی که هستند بر مواضع نظام جمهوری اسلامی باشند دشمن خفه  و حرفی برای گفتن ندارد اما این شیوه های زشت ما دشمن را پرو و گستاخ کرده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم باید از تجربه سختی و تلخی های این سالیان یک بار برای رضای خدا انتخاب درست انجام دهند و یک رجایی دیگر انتخاب کنند، افزود: اگر تفکر رجایی ها در این نظام جنبه اجرایی به خود بگیرد صهیونیست های لجن سکته می کنند چون در همه زورآزمایی ها با شکست مواجه شدند.

 

کد خبر 1058344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha