شاخص نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر به زیر یک درصد رسیده است

محزون با بیان اینکه شاخص نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته و بر اساس برآورد‌ها به زیر یک درصد رسیده است، گفت: نرخ رشد جمعیت به ۷۱ صدم تا ۷۶ صدم واحد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی اکبر محزون، مدیر کل دفتر جمعیت و سرشماری مرکز ملی آمار شب گذشته (چهارشنبه 29 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه ۲۳ استان باروری زیر سطح جانشینی دارند، گفت: فقط ۸ استان نرخ باروری بالاتر از سطح جانشینی یعنی بیشتر از دو و یک دهم فرزند دارند.

 

وی با بیان اینکه شاخص نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته و بر اساس برآورد‌ها به زیر یک درصد رسیده است، گفت: نرخ رشد جمعیت به ۷۱ صدم تا ۷۶ صدم واحد کاهش یافته است. به ازای هر یک از بانوان کشور که در سن باروری هستند ۱ و ۷۴ صدم فرزند و به ازای هر خانواده‌ای که در سن باروری قرار دارد به طور میانگین ۱ و ۷۴ صدم فرزند وجود دارد که کمتر از سطح جانشینی است.

 

محزون با اشاره به اینکه تحولات جمعیتی کشور به گونه‌ای است که رشد جمعیت زنان بین ۱۵ تا ۴۹ سال تا سال ۱۴۰۸ متوقف می‌شود، ادامه داد: پس از آن با کاهش تعداد بانوان در سن باروری روبرو خواهیم بود.

 

مدیر کل دفتر جمعیت و سرشماری مرکز ملی آمار ادامه داد: جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال نیز که در سال ۹۰ بیست و سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند در سال ۹۵ به ۲۰ میلیون و ۵۰ هزار نفر و بر اساس آخرین برآورد‌ها در سال گذشته به ۱۷ میلیون و ۸۲۷ هزار نفر کاهش یافته اند.

کد خبر 1058355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha