سهم ۵۳۹ هزار میلیارد ریالی گیلان در تولید ناخالص داخلی

طیفوری با اشاره به تولید ناخالص داخلی و سهم ۵۳۹ هزار میلیارد ریالی گیلان در سال ۹۷ گفت: جایگاه گیلان از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سایر استان‌ها، در رتبه شانزدهم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «وحید طیفوری» امروز(پنج‌شنبه،۳۰ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش انتشار نتایج حساب های منطقه ای سال های 97-1390 کشور و گیلان و تولید ناخالص داخلی گفت: در سال 1397، تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری در کشور 25هزار و 830 میلیارد ریال بود که این رقم در استان گیلان 539 هزار میلیارد ریال اعلام شده است. 

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان سهم گیلان از تولید ناخالص داخلی را 2/1 درصد و دارای رتبه سیزده دانست و افزود: این در حالی است که سهم جمعیت استان از کشور برابر 3/1 درصد است.

 

طیفوری اعلام کرد: از سوی دیگر این سهم در تولید ناخالص داخلی با قیمت جاری بدون احتساب فعالیت استخراج نفت خام و گاز طبیعی در سال 1397، 2/6 درصد و رتبه آن یازدهم بوده است.

 


وی سرانه تولید ناخالص داخی را معادل 211 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1397، برابر 315 میلیون ریال بوده که حدود 104 میلیون ریال بیش‌تر از مقدار مشابه آن در استان گیلان ثبت شده است. 


طیفوری جایگاه گیلان از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی سال 1397 در مقایسه با سایر استان‎ها را در رتبه هجدهم اعلام کرد و یادآور شد: سرانه تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری بدون فعالیت «استخراج نفت خام و گاز طبیعی» استان در سال 1397، معادل 210 میلیون ریال است.

 

وی اذعان داشت: متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی کشور در سال 1397، برابر 254 میلیون ریال بوده که در گیلان حدود 44 میلیون ریال بیش‌تر است.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطرنشان کرد: جایگاه استان ازنظر سرانه تولید ناخالص داخلی سال 1397 در مقایسه با سایر استان‎ها همچون سال گذشته در رتبه شانزدهم قرار دارد.

کد خبر 1058403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha