ضرورت برخورد قاطعانه با تخریب کنندگان محیط زیست

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت برخورد قاطعانه با تخریب کنندگان محیط زیست تأکید کرد و گفت: حفظ محیط زیست ضامن حیات جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد رضا شاهرخی»، امروز(30اردیبهشت)، در دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهارداشت: پیامبر (ص) می‌فرماید:« اگر عمر جهان به پایان برسد و به اندازه کاشت یک درخت فرصت داشته باشید از آن فرصت استفاده کنید و یک درخت بکارید.»

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همه ما امانتدار طبیعت هستیم، افزود: باید در جهت حفظ این نعمت الهی تلاش و در برابر افرادی که سبب تخریب محیط زیست و قطع درختان می‌شوند ایستادگی کرد.

 

وی ادامه داد: بین کشاورزانی که مایحتاج یک ساله زندگی خود را به سختی تأمین می‌کند با زمین‌خوارانی که با سودجویی ویلاهایی در مسیر رودخانه می‌سازند باید تفاوت‌هایی قائل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به تداخل اراضی و تخلفات 40 ساله در این زمینه، بیان کرد: امروز باید با هوشیاری و تیزبینی در برابر این تخلفات ایستادگی کرد و مراقب رسانه های بیگانه بود.

 

وی ادامه داد: هم اکنون نیز در زمینه رفع تداخلات از طرف قوه قضائیه به نتایجی رسیده‌ایم که با قوه قهریه با این تخلفات برخورد شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت افزایش اعتبارات در حوزه آبخیزداری از طریق صندوق توسعه ملی تأکید کرد و گفت: انتظار می رود در جهت کاشت گیاهان دارویی، انار، انجیر، گردو و انگور دیم  توجه خاصی به استان شود.

کد خبر 1058421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha