۲۰۰ برنامه به مناسبت ایام‌الله سوم خرداد در استان مرکزی برگزار می شود

کریمی از برگزاری ۲۰۰ برنامه به مناسبت ایام‌الله سوم خرداد در استان مرکزی خبر داد.

«غلامرضا کریمی» با اشاره به فرا رسیدن ایام الله سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: سوم خرداد یادآور رشاد و دلاورمردی، بزرگ مردانی از جنس عشق و از خودگذشتگی است که با ایمان به خدا، ایثار و از خودگذشتگی افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ضمن گرامیداشت ایام‌الله سوم خرداد، بیان کرد: تاکنون برای این ایام بیش از ۲۰۰ برنامه  پیش‌بینی‌شده که توسط ادارات، نهادها و سازمان‌ها در سطح استان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه «ما مقتدریم» شعار راهبردی امسال در سوم خرداد و برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت است، اضافه کرد: تمامی برنامه‌ها باید در این راستا برنامه‌ریزی شوند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه‌های محتوایی گرامیداشت عملیات بیت‌المقدس در استان مرکزی از یک ماه گذشته شروع‌شده است، گفت: برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر از هفته آینده به مدت ده روز انجام خواهند شد.

 

11 عنوان برنامه شاخص در روزهای سوم و چهارم خرداد

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به  اینکه برنامه‌های شاخص سالروز آزاد سازی خرمشهر در طی دو روز سوم و چهارم خردادماه در سطح استان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۱۱ عنوان برنامه شاخص در طی این دو روز پیش‌بینی‌شده است.

 

کریمی اضافه کرد: سالروز آزاد سازی خرمشهر دستاوردهای بسیاری برای انقلاب و ملت ایران داشته که این ایام فرصت مناسبی برای بازخوانی آنها می باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران در عملیات بیت المقدس جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا ارتقاء داد، گفت: این روز بزرگ، به عنوان نماد اقتدار نظام اسلامی به ثبت رسیده است و پاسداشت این روز و تبیین آن در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

 

وحدت و همبستگی رمز پیروزی عملیات بیت المقدس

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فتح خرمشهر در آن زمان و شرایط حساس توانست امید را در دل ملت ایران احیا کند، گفت: ملت ایران در کنار رزمندگان اسلام با وحدت و همبستگی که داشتند در عملیات بیت المقدس حماسه آفرین شدند و رمز پیروزی این عملیات همین وحدت و یکپارچگی ملت آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی بود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی از ابتدای سال جاری تشکیل شده است، افزود: انتظار داریم کلیه دستگاه های اداری، سازمان ها، مدیران، فرماندهان و فرمانداران برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت و هم افزایی داشته باشند.

 

وی افزود: روز یکشنبه سوم خرداد ماه به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی محور فعالیت ها تبیین اهداف و نتایج عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: روز دوشنبه چهارم خرداد ماه نیز به عنوان روز دزفول، مقاومت و پایداری و محور فعالیت ها تبیین مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول است.

 

تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی به آیین تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: در ادامه نهضت تجلیل از ۲۷ هزار رزمنده استان تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس در دستور کار است.

 

کریمی خدمت رسانی در قالب افتتاح پروژه ها و نهضت کمک مومنانه، را از دیگر برنامه های این ایام دانست و بیان کرد: برگزاری رژه حماسی موتورسواران نیروهای مسلح، تکریم از خانواده های معظم شهدا، گلباران قبور مطهر شهدا، اجرای یادواره ها و آبروی محله ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شکل محدود، تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی از مهمترین برنامه های این ایام است.

 

وی به بهره گیری از فضای مجازی به منظور اجرای برنامه ها اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه ها با توجه به شیوع بیماری کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و به شکل محدود برگزار می شوند و استفاده از طرفیت های فضای مجازی و فضاسازی های میدانی نیز از دیگر فعالیت ها است.

کد خبر 1058422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha