تقویت برنامه های فرهنگی وهنری در کانون های مساجد موردتوجه قرار گیرد

ابدالی پور با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد درارتقای شاخص های فرهنگی، گفت: مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای ارتقای برنامه های کانون برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(30اردیبهشت) در نشست مجازی مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های ارزشی نقش مهمی در ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت فرهنگ دینی و عمومی ایفا می کنند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: کانون های مساجد با هدف جذب جوانان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی هنری تاسیس شده و تاکنون توانسته اند در راستای این هدف موثر عمل کند.

 

وی بیان کرد: ین مراکز با کمترین امکانات، نقشی موثر و مثبت در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری استان ایفا می کنند و از ظرفیت بالای نسل جوان در تعمیق و تقویت ارزش ها دینی بهره برداری لازم را انجام می دهند.

 

ابدالی پور با اشاره به بحران کرونا، افزود: انتظار می رود مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری با برنامه ریزی مناسب در راستای تقویت برنامه های دینی، قرآنی، فرهنگی و هنری مسجد محور چه در مسجد و چه در بستر فضای مجازی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با گسترش اینترنت و فضای مجازی زمینه آموزش های غیرحضوری برای همگان فراهم شده است تصریح کرد: کانون های مساجد می توانند از این فرصت برای تقویت برنامه های فرهنگی و هنری به نحو احسن و مطلوب استفاده کنند.

 

 ابدالی پور خاطرنشان کرد: پویایی مساجد در گرو جذب نوجوانان و جوانان با برقراری ارتباط مؤثر میان متولیان فرهنگی و اجتماعی در مساجد است از این رو باید شاخصه های جذب جوانان مورد مطالعه و توجه قرار گیرد.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه کانون های مساجد باید زمینه رشد و توسعه فعالیت های فرهنگی را در جامعه ایجاد کنند، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد هرچه بیشتر در زمینه های فرهنگی وهنری و برنامه های دینی و قرآنی فعالیت داشته باشند، به ماهیت خود نزدیک تر می شوند.

 

ابدالی پور در ادامه با تقدبر از تلاش های فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحران کرونا، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کمک رسانی به مردم و طرح مواسات وهمدلی نقشی موثر دارند.

 

 در ادامه این نشست آموزشی مجازی  مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری استان لرستان، آموزش های لازم در خصوص برنامه های فرهنگی، ساماندهی، نحوه ثبت فعالیت ها، اقدام برای دریافت مجوز الکترونیک و چارت آموزشی ارائه شد.

 

 

کد خبر 1058438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha