برگزاری جشنواره ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه بانوان صنعتگر دانشجو

قاسمی گفت: در راستای تفاهم‌های صورت‌گرفته با دانشگاه شهیدچمران اهواز، جشنواره‌ای با عنوان «مد، لباس و صنایع‌دستی» ویژه بانوان دانشجو به‌ صورت ملی برگزار می‌شود.

«شکرالله قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در راستای تفاهم‌های صورت‌گرفته با دانشگاه شهیدچمران اهواز، جشنواره‌ای با عنوان مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه بانوان دانشجو به‌صورت ملی آغاز شده است.

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی خوزستان افزود: محصولات دانشجویان صنعتگر در 2 مرحله داوری می‌شوند و علاوه بر اهدای جوایزی به آثار برگزیده، این آثار در نمایشگاهی با عنوان «سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه دختران دانشگاه‌های وزارت علوم»، با تبلیغات وسیع رسانه‌ای در معرض دید عموم قرار می‌گیرند و به فروش خواهند رسید.

 

وی با اشاره به شرایط حضور در این جشنواره اضافه کرد: فقط بانوان هنرمند دانشجو مجاز به شرکت در جشنواره هستند و دانشجویان حتماً باید در یکی از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه وزارت علوم، فناوری و اطلاعات مشغول به تحصیل باشند.

 

قاسمی تصریح کرد: فقط دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، آزاد، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشکده‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، دانشگاه‌های علمی و کاربردی و دانشگاه‌های پیام‌نور می‌توانند در جشنواره شرکت کنند؛ ضمن اینکه دانشجویانی که در حال تحصیل هستند یا حداکثر یک‌سال از پایان تحصیل آنها گذشته باشد نیز مجاز به شرکت هستند.

 

وی در خصوص چگونگی ثبت‌نام برای حضور در جشنواره عنوان کرد: بانوان دانشجو که علاقه‌مند و واجد شرایط در این جشنواره هستند باید مشخصات و اطلاعات درخواستی شامل نام و نام خانوادگی، شهرستان، رشته فعالیت، محل تحصیل، مدرک تحصیلی، کدملی و شماره تماس خود را در اسرع وقت به ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خود ارسال کنند.

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی موجود، نمایشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود ابراز کرد: دبیرخانه نمایشگاه تشکیل، همچنین سامانه‌ای نیز راه‌اندازی شده است تا دانشجویان فعال در زمینه پوشش، مد و صنایع‌دستی بتوانند آثار خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

 

وی با اشاره به فرصت ایجادشده برای اشتغال دانشجویان خاطر نشان کرد: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای کسب و کار دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر، فراهم خواهد کرد، چراکه آثار تولیدشده به جامعه معرفی شده و به فروش می‌رسند.

 

قاسمی با اشاره به اینکه نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگانی است که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند ادامه داد: نمایشگاه، ویژه مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم است، بنابراین همه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های وزارت علوم می‌توانند در این نمایشگاه ملی شرکت کنند.

 

وی در پایان یاد آور شد: دریافت آثار به صورت مجازی است و دانشجویان واجد شرایط و علاقه‌مند می‌توانند تا (15 خرداد) با مراجعه به سامانه طراحی‌ شده به آدرس https://fhne.ir  نسبت به بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

 

اولین جشنواره ملی مد، لباس و صنایع‌دستی ویژه بانوان صنعتگر دانشجو به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز و با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1058446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha