ضرورت فرهنگ سازی مناسب برای تشویق زوجین به فرزندآوری

حجت الاسلام محمدی لائینی نرخ رشد جمعیت کشور را پایین تر از ۱.۷ درصد و بسیار نگران کننده خواند و گفت: سیاست های تشویقی نباید شعاری باشد و تنها روی کاغذ بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۳۰اردیبهشت) در مراسم تجلیل از طلاب مادر دارای چهار فرزند به بالا با عنوان «​شکوه مادری» که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز اهانت به امام خفته در حرم بقیع، بیان کرد: دشمنان با تفکرات و اندیشه‌های غلط همواره با مکتب فقه و اسلام و همچنین اهل بیت (ع) در جنگ و ستیز هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: بانویی که بیش از ۴ فرزند تربیت کرده و از طلاب برتر است، هم به وظیفه مادری خود توجه کرده و هم وظیفه علمی و اجتماعی را به نحو احسن اجرا می‌کند، در تلاش و تکاپو است، به نوعی جهاد می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه دشمن بر روی موضوع جمعیت تمرکز کرده، یادآور شد: توجه به مسئله جمعیت امروز میدان دیگر، زنگ خطر و جنگ است، آنها به کاهش جمعیت ما فکر می‌کنند چرا که دیدید در  همه زمینه‌ها تحریم وضع کردند اما در حوزه تقلیل جمعیت تحریم خاصی وضع نکردند‌‌.

 

وی با اشاره به رخداد افزایش پیری در جمعیت، اذعان کرد: تغییر ترکیبب جمعیتی با رویکرد مذهبی، بهانه غلط کیفی‌شدن جمعیت به‌جای کمی شدن جمعیت، بهانه کردن مسئله تحصیل و شغل هم برای ترک ازدواج و زاد و ولد و یا بسنده کردن به یک فرزند از مشکلات دیگر در این زمینه است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در بحث کمک به افزایش جمعیت،  تشویق محفلی و لسانی کافی نیست بلکه باید حمایت و مشوق‌های جدی دیگری از طرف مدیران تدوین شود، حواسمان باشد نرخ جمعیت با عددی حدود ۱.۷ درصد در سراشیبی قرار دارد و همینطور پیش برویم در ۳۰ سال آینده با مشکلات جدی روبرو می‌شویم .

وی با بیان اینکه، تقویت ازدواج و فرزندآوری ضرورت دارد، عنوان کرد: توجه به مسئله شغل و تولید اهمیت دارد، اگر مردم دغدغه شغل نداشته باشند مشکلات کمتر است، نرخ زاد و ولد ربطی به وضعیت اقتصادی ندارد و چرا که دهک‌های بالای درآمدی تعداد فرزندان کمتری دارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: تخصیص بسته‌های حمایتی و ویژه به مادران دارای چند فرزند از وظایف دولت است که باید به‌صورت یک مطالبه جدی تلقی شود، از طرفی تقویت روحیه وفاداری به اهل بیت (ع) با آوردن فرزندانی به عنوان سربازان ائمه معصوم نیز موثر است. والدینی که به حیوانات خانگی علاقه دارند و فرزند نمی‌آوردند کار خاصی برای جامعه انجام نمی‌دهند، ترغیب خانواده‌های مذهبی و حوزوی در زمینه افزایش فرزندآوری ضرورت دارد.

کد خبر 1058489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha