۱۴ طلبه خواهر دارای بیش از ۴ فرزند معرفی و  تجلیل شدند

حجت الاسلام قائمی گفت: در راستای ترویج فرهنگ فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی-اسلامی امروز(۳۰اردیبهشت) طی مراسمی ۱۴ مادر زیر ۴۰ سال که دارای ۴ فرزند هستند در سراسر استان مازندران شناسایی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمد جواد قائمی» امروز(۳۰اردیبهشت) در مراسم تجلیل از طلاب مادر دارای چهار فرزند به بالا با عنوان «​شکوه مادری» که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم با هدف ارائه الگویی شایسته تقدیر در جامعه زنان‌ و تجلیل از ۱۴ طلبه فاضل با عنوان (شکوه مادری) که در زیر سن ۴۰ سال دارای ۴ فرزند هستند، تدارک دیده شد.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مازندران با اشاره به اهمیت مولفه‌هایی تحت عنوان جمعیت، بیان کرد: در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ نظریه‌ای توسط برخی سازمان‌های بین المللی که توسط تفکرات لیبرالیستی پشتیبانی می‌شود، عقیده داشت کشورها باید به سمت جمعیت کیفی روند و این برنامه را با ادعای فریبنده به فکر مادر و زنان بودن، طراحی کردند.

 

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه طبق این نظریه کشورهای در حال توسعه از جمله ایران به همین سمت گرایش پیدا کردند، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح جمعیت به سمت کیفی‌سازی حرکت کرد و نتیجه این بود که شاهد کاهش رشد جمعیت بودیم تا جایی که به نزدیک ۱.۲ درصد رسید و در حال کاهش است، همچنین شاهد پیری جمعیت نیز هستیم.

وی با بیان اینکه امروز روز جمعیت است، اذعان کرد: همگام با ابلاغیه کلی سیاست‌های جمعیت مبتنی بر سیاست‌های رهبری وظیفه خود می‌دانیم که ضمن گرامیداشت این روز به خصوص تاکید به افزایش جمعیت به جامعه هشدار بدهیم. که زنگ خطر سالمندی در استان ولایتمدار مازندران به صدا درآمده است.

 

حجت الاسلام قائمی با اشاره به اینکه شاهد کاهش  تبلیغات غلط در زمینه جمعیت هستیم، خاطرنشان کرد: امروز مادران ما غلط بودن این فرضیه را ثابت کردند چرا که توانستند در کنار تحصیل و کارهای روزمره نقش ویژه‌ای از مادری از خودشان به نمایش بگذارند و همچنین در فعالیت‌های دینی موفق عمل کنند.

کد خبر 1058493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha