گذر «فرهنگ و هنر» شیراز فرصتی برای معرفی اقتصاد هنر است

شهدوست شیرازی گفت: ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» در محله «سنگ سیاه»، فرصت های آموزشی برای آشنایی هنرمندان با موضوع اقتصاد هنر را نیز فراهم می کند و می توانند با توجه به مقوله اقتصادی به انجام فعالیت هنری خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، امروز (پنج شنبه 30 اردیبهشت) در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری راه اندازی گذر «فرهنگ و هنر» در محله تاریخی «سنگ سیاه» و ارائه تسهیلات به هنرمندان گفت: گذر «فرهنگ و هنر» در بافت تاریخی شیراز با همفکری و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کار خود را شروع می کند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز افزود: این گذر فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز می کند و پس از برررسی شرایط هنرمندان متقاضی، افراد واجد شرایط به موسسه «کمک به توسعه فرهنگ و هنر» در تهران معرفی می شوند و طرح های منتخب برای دریافت تسهیلات با کارمزد پایین به صندوق کارآفرینی امید معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» در محله «سنگ سیاه»، فرصت های آموزشی برای آشنایی هنرمندان با موضوع اقتصاد هنر را نیز فراهم می کند و می توانند با توجه به مقوله اقتصادی به انجام فعالیت هنری خود بپردازند.

خاطر نشان می شود، از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه، کمک به توسعه فضاهای فرهنگی و هنری، ایجاد مقاصد فراغتی برای شهروندان و گردشگران با کارکرد فرهنگی و هنری، کمک به ایجاد فضاهای عمومی ساده، ارائه تسهیلات بانکی و سایر تسهیل گری های مورد نیاز در گذرهای تاریخی، فرهنگی و هنری شیراز است.

کد خبر 1058528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha