استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی برای تقویت همبستگی ملی

جمالی پور گفت: میراث تاریخی باید عامل مهمی در همبستگی ملی شود و مردم را حول محور ارزش های فرهنگی جمع کنیم و از این ارزش برای توسعه پایدار استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار که امروز (پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت) در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما حاضر هستیم دبیرخانه سالانه جشنواره را ایجاد کنیم و مهم نیست چند اثر دریافت کنیم بلکه مهم این است عزمی در این حوزه در کشور ایجاد شود.

 

استاندار قزوین ادامه داد: وقتی به گذشته  خود نگاه می کنیم، افتخار می کنیم، زمانی که در دنیا هیچ آثار ماندگاری نبود، در کشور ما اتفاقات بزرگی در عرصه های مختلف رقم می خورد و امروز دنیا فرهنگ و تاریخ ما را تحسین می کند.

 

وی افزود: باید از این ظرفیت بهره ببریم و پایگاه بزرگی در عرصه جهانی از نظر توسعه ای و فرهنگی در منطقه راه اندازی کنیم.

 

جمالی پوراعلام کرد: ما باید بتوانیم از این همه ظرفیت برای معرفی بهتر به دنیا استفاده کنیم و هویت ملی قوی را در کشور رقم زنیم، میراث تاریخی باید عامل مهمی در همبستگی ملی شود و مردم را حول محور ارزش های فرهنگی جمع کنیم و از این ارزش برای توسعه پایدار استفاده کنیم.

 

وی توضیح داد: متأسف هستیم بسیاری از ما، اقدامات گذشته ای که افتخار است را نمی شناسیم؛ ما باید بیشتر تلاش کرده و عزم خود را جزم کنیم و از این ارزش های مهم برای همبستگی و قدرت ملی بهره ببریم.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: ما خود را در برابر فرهنگ و تاریخ کشور و ظرفیت این شهر مسئول می دانیم و همکاری کرده تا این ارزش های تاریخی را به جامعه معرفی کنیم و ان شاالله با ایجاد دبیرخانه اعتبار لازم را پیش بینی می کنیم.

 

وی یادآور شد: باید از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کنیم و باید مردم را نسبت به این کار حساس کرده و در صحنه آوریم و مردم را پشتوانه این تاریخ و فرهنگ کنیم و مردم ما علاقمند هستند در این حوزه همکاری می کنند.

 

کد خبر 1058543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha